Een voornaam die zijn ambities weerspiegelt
De keuze om een voornaam te gebruiken als merknaam is niet toevallig. Hij vertaalt de ambitie van D’Ieteren om met teams van gepassioneerde specialisten een lokale, gepersonaliseerde klantenervaring te bieden in alle levensfasen van de fiets. Met behulp van Lucien wil D’Ieteren een sterke en duurzame vertrouwensband opbouwen met zowel zijn klanten als zijn leveranciers.
Karl Lechat, directeur: ‘Lucien is een voornaam die vertrouwd voelt. Iedereen kent Lucien en iedereen vertrouwt hem. Het is precies dat gevoel dat we aan de klanten willen geven door hen beter te leren kennen en hen een betrouwbare en kwaliteitsvolle service te bieden. Lokale verankering en nabijheid zijn fundamentele principes van het merk.’
De kwaliteit van de aangeboden service en de expertise van de bestaande teams waren voor D’Ieteren de belangrijkste criteria bij zijn recente winkelovernames in Brussel en Antwerpen. D’Ieteren brengt zelf zijn vaardigheden en zijn ervaring inzake netwerkbeheer, marketing, financiering en digitalisering mee en zal toezien op de permanente vorming van de teams zodat de marktontwikkelingen op de voet kunnen gevolgd worden. Deze concurrentievoordelen maken het Lucien mogelijk om zowel online als in de verkooppunten een hoogwaardige service met een menselijk karakter te creëren en zo de fietsketen te worden waar fietsers massaal voor kiezen.
Karl Lechat: ‘Onze fietsactiviteit zal over toegewijde winkels beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is, met deskundigen met kennis van zaken. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames. Lucien zal altijd klaar staan voor zijn klanten zodat ze in alle gemoedsrust van hun fiets kunnen genieten.’
Lucien, een knipoog naar het verleden
Hij herinnert ons aan Lucien D’Ieteren (6 juli 1880 – 24 december 1966), de visionaire ondernemer die in 1931 een andere weg insloeg met het familiebedrijf, namelijk die van het importeren van auto’s. Toen begon het bedrijf de merken Studebacker en Pierce-Arrow te vertegenwoordigen en later volgden onder andere de merken van de Volkswagen-groep.
Karl Lechat: ‘Sinds het begin is de ondernemingsgeest het duidelijkste kenmerk van het Huis D’Ieteren. Die heeft er trouwens voor gezorgd dat het bedrijf meer dan tweehonderd jaar oud is geworden. Met de lancering van Lucien willen we deze instelling voortzetten en deelnemen aan de veelbelovende ontwikkeling van de fietsmarkt in België.’
Coming soon…
Lucien zal in de lente van 2022 zijn eerste grote winkel openen in Brussel. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m2 zal deze winkel beschikken over een testbaan en een werkplaats van topniveau. Met een compleet aanbod en fietsgamma, met merken als Tern, Urban Arrow en Cube … De iBike-winkels die onlangs in Antwerpen werden overgenomen, zullen de nieuwe merknaam Lucien progressief aannemen.
Intussen zal Lucien verder uitbreiden door winkels te verwerven in de belangrijkste steden van het land, om binnen 5 jaar over een volledig Belgisch netwerk te beschikken.
Lucien in cijfers:
- 9 winkels, waarvan 8 in de regio Antwerpen en 1 in Elsene
- 65 medewerkers
- meer dan 30 merken vertegenwoordigd
Lucien online :