Gepubliceerd op 26 June 2024 om 10h34
Door Kevin Kersemans
Gelinkte experten :

Meer rijbereik en andere updates voor Polestar 2

Polestar lanceert modeljaar 2025 van zijn succesvolle 2. Op het programma staan wat designupdates en nieuwe opties en optiepakketten, maar vooral een nieuwe batterij voor de Standard Range Single Motor en (iets) meer rijbereik voor alle versies.

Voor modeljaar 2025 krijgt de Polestar 2 nieuwe koetswerkkleuren, waarvan er eentje is overgenomen van de Polestar 4. Wat het interieur betreft, kan de bekleding nu ook besteld worden in de kleur Charcoal. En wie het Pro Pack bestelt, krijgt een subtiele lijn in Swedish Gold over de hele lengte van de veiligheidsgordels.

Eveneens nieuw zijn de lichtmetalen 19-duimvelgen ‘Aero’ en de 20 duim grote exemplaren ‘Pro’ die zijn te bestellen in combinatie met het Pro Pack. Daarnaast werden nieuwe opties geïntroduceerd zodat de 2 meer in detail gepersonaliseerd kan worden.

De optiepakketten zijn bovendien meer in lijn gebracht met die van de Polestars 3 en 4. Zo omvat het nieuwe Climate Pack een warmtepomp en verwarming voor de achterbank, het stuurwiel en de ruitensproeiers. Het Pro Pack bestaat uit speciale velgen van 20 duim en een afwerking van de veiligheidsgordels en ventieldopjes in Swedish Gold.

(Iets) meer rijbereik

Belangrijker is echter dat de meeste versies van de Polestar 2 iets meer rijbereik krijgen. Zo geraakt de Long Range Dual Motor voortaan 596  WLTP-kilometers ver, terwijl dat voor de Long Range Single Motor 659 km is. Al zul je daar in de praktijk weinig van merken, want in beide gevallen gaat het om een toename van slechts een handvol kilometers.

Voor de Standard Range Single Motor is het verschil groter, want het WLTP-rijbereik van die instapversie gaat dankzij een verbeterde CATL-batterij met een capaciteit van 70 kWh (in plaats van 69) van 518 naar 554 km. Bovendien werd het snellaadvermogen van die laatste opgetrokken van 135 naar 180 kW.

De Polestar 2 modeljaar 2025 kan vanaf nu worden besteld, vanaf 40.487 euro excl. btw voor de Standard Range Single Motor.

Kevin Kersemans

Kevin Kersemans, redacteur van dit artikel

Kevin Kersemans is autojournalist met al enkele decennia ervaring op de teller. Zijn passie voor auto's en alles op wielen heeft hij al van kindsbeen af. Voor link2fleet volgt hij vooral de auto-actualiteit en test hij nieuwe modellen.
Dit artikel gaat over: Voertuigen
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels