“Autodelen is niet zomaar een dienst – het gaat over mobiliteit toegankelijk maken en ons toewijden aan duurzaamheid”, zegt Alain Visser, CEO van Lynk & Co. “Het is onze manier om een revolutie teweeg te brengen in de essentie van autobezit en de weg vrij te maken voor een duurzamere en inclusievere toekomst, één rit per keer.”
Autodeelcommunity voor de lange termijn
Lynk & Co is toegewijd aan het creëren van een community rond autodelen voor de lange termijn. Om dit op gang te brengen, was het van cruciaal belang om een gebruiksvriendelijke interface te ontwikkelen die uitleners stimuleert om meer te doen dan alleen het verminderen van de CO2-voetafdruk. In alle opzichten zijn de auto’s gebouwd om gedeeld te worden, elke 01 is uitgerust met geïntegreerde technologie die autodelen mogelijk maakt. Alle boekingen en transacties verlopen eenvoudig en veilig via de gebruiksvriendelijke app en alle deelauto’s zijn volledig verzekerd door Lynk & Co.
Je gebruikt, je deelt, je verdient
Delen gaat niet alleen over duurzaamheid, het levert ook geld op. In de afgelopen 12 maanden verdienden de autoleners van Lynk & Co gezamenlijk 850.000 euro aan het delen van hun auto’s. Elke maand dekken meer en meer Lynk & Co members hun maandelijkse membershipkosten met het geld dat ze verdienen door hun auto te delen. Dit benadrukt dat bij Lynk & Co mensen niet alleen hun auto besturen, maar ook verandering sturen.
Lynk & Co Autodelen in Europa – De cijfers
● Lynk & Co auto’s zijn samen meer dan 1,5 miljoen uur gedeeld en het totale aantal deelauto’s heeft de 18.000 overschreden.
● 16% van de B2C-klanten van Lynk & Co maakt actief gebruik van autodelen en het aantal boekingen is de afgelopen 12 maanden met 136% gestegen.
● Alleen al in het afgelopen jaar verdienden de autoleners van Lynk & Co 850.000 euro aan het delen van hun auto’s.
● De uitleners kunnen hun eigen uurprijzen bepalen, met de laagste gemiddelde prijs in Zweden (9 euro/uur) en de hoogste in Italië (30 euro/uur).