Het is namelijk zo dat je als werknemer niet altijd met applicaties en betaalkaarten de door de wet toegestane mobiliteitsproducten kan aankopen. In de eerste plaats kan je denken aan de aankoop van een fiets op internet of in een winkel als Decathlon of Makro, omdat die andere producten verkopen dan zachte mobiliteit en niet kunnen worden betaald met een speciale “Mobility Budget”-betaalkaart.
Een ander voorbeeld is het ingeven van de huurkosten of de intresten van een hypothecaire lening. Deze kosten kunnen worden opgenomen onder pijler 2 van het wettelijk mobiliteitsbudget. Vele elementen moet echter gecontroleerd worden om ervoor te zorgen dat bij een inspectie alles in orde is. Bedrijven kunnen door deze dienstverlening op hun beide oren slapen dankzij het nieuwe initiatief van Olympus Mobility en MMBB.
Bovendien zal een wijziging aan het wettelijk mobiliteitsbudget steevast worden opgenomen door MMBB, waardoor een bedrijf altijd correct de wetgeving zal volgen.
Voor de werkgever is het beheer van dergelijke mobiliteitsbudgetbetalingen administratief omslachtig en complex. De terugbetaling van een uitgave vereist een nauwgezet proces om aan alle wettelijke en andere verwachtingen te voldoen.
De werknemer dient een verzoek om terugbetaling in die snel moet worden bediend. De aanvraag moet worden gecontroleerd, goedgekeurd, vergoed, en de werknemer moet een overzicht krijgen van de geschiedenis van zijn aanvragen en van het saldo van zijn mobiliteitsbudget.
Dit is waar de diensten van MMBB in beeld komen; zij zorgen er namelijk voor dat deze terugbetalingsaanvragen efficiënter en volgens de wettelijke regels verwerkt worden voor goedkeuring. De Olympus-app maakt dit allemaal mogelijk door de vergoedingsdiensten van MMBB naadloos te integreren in haar app. Op deze manier kan de werkgever zijn werknemers een ongeëvenaarde dienst verlenen.