Gepubliceerd op 9 October 2023 om 18h04
Door Damien Malvetti

OneAutomotive introduceert het Chinese merk Forthing op de Belgische markt

Forthing, nieuwkomer in de autowereld, is eigendom van Dongfeng Liuzhou Motors, dat zelf deel uitmaakt van de gigantische Chinese Dongfeng Motor Group. Forthing, met een leeuw als logo, biedt niet één maar 3 modellen aan: de U-tour, een luxueuze 7-zitter, en de EVO, verkrijgbaar in benzine, diesel, LPG en BEV.

|||||||||||||||
||||||||||||||| © |||||||||||||||

Forthing U-Tour : Innovatie en verfijning 

De Forthing U-Tour is een soort grote luxe eenpersoonswagen die plaats biedt aan maximaal 7 inzittenden. De U-Tour is uitgerust met een Mitsubishi-motor met directe injectie en een cilinderinhoud van 1481 cc en een turbo, wat zorgt voor een krachtige en efficiënte werking. Voorwielaandrijving zorgt voor goede grip en controle, terwijl het vermogen van 130 kW en 177 pk een soepele rijervaring belooft. Met een koppel van 285 Nm is er genoeg trekkracht voor een dynamische acceleratie. Afmetingen van 4850 mm in de lengte, 1900 mm in de breedte en 1715 mm in de hoogte geven de U-Tour een ruime en imposante uitstraling. Hij is verkrijgbaar in benzine of bi-fuel (benzine/LPG).

 

Forthing EVO

De EVO is een SUV met dynamische lijnen, verkrijgbaar in benzine-, benzine/LPG- en BEV-versies. De benzine- en bi-fuelversie (benzine/LPG) heeft een maximumvermogen van 130 kW en een maximumkoppel van 285 Nm, aangedreven door de nieuwe Mitsubishi 4A95TD-motor. Magna’s 7-traps transmissie met dubbele koppeling (7DCT) zorgt voor soepel schakelen en efficiëntie met een schakeltijd van slechts 0,3 seconden.

Het interieur van de Forthing EVO weerspiegelt moderniteit en ruimte. Het nieuwe horizontale design wordt versterkt door het dubbele 10,25-inch intelligente display en het kristalzwarte interieur met hoge helderheid.

In elektrische uitvoering is de batterij van de EVO BEV een ternaire lithiumbatterij met een royale capaciteit van 85,9 kWh, die een indrukwekkende actieradius van meer dan 500 kilometer biedt. De 85,9 kWh batterij is 80% groter dan de gemiddelde batterij van concurrerende modellen in het segment van elektrische wagens, met een aankoopprijs onder de €40.000.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels