Polestar zet haar opmars in België voort met een uitmuntend lokaal salesteam en twee nieuwe aanwinsten. Het huidige salesteam onder leiding van Tom van Assche bestaat uit gepassioneerde professionals die elk hun eigen regio beheren en vastbesloten zijn om klanten een uitzonderlijke rijervaring te bieden. Met Valentin Dusabe en Siemon Pinceel is het Belgische salesteam nu compleet en klaar voor marktexpansie.
Valentin brengt ervaring uit zowel de auto- als de vastgoedsector mee naar Polestar, waar hij franchisepartners heeft helpen groeien en bestaande partners heeft ondersteund.
Valentin deelt zijn enthousiasme: “Ik ben verheugd om mijn expertise naar Polestar te brengen, waar ik mijn passie voor milieubehoud kan combineren met Polestar’s pioniersrol in de EV-markt. Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan de vooruitgang van elektrische mobiliteit en deel uit te maken van een team dat vorm geeft aan een schonere en groenere toekomst.”
Siemon Pinceel vult op zijn beurt het team aan met zijn waardevolle achtergrond bij toonaangevende technologiebedrijven als Tesla en Allego. Als voormalig lid van het Tesla-team, waar hij zowel in sales als operations actief was, en als een belangrijke speler in het uitbreiden van het snellaadnetwerk in de Benelux bij Allego, begrijpt Siemon de voortrekkersrol van Polestar op het gebied van elektrificatie en duurzaamheid.
“Ik werd meteen aangetrokken tot het jonge en dynamische karakter van Polestar. Ik ben vastberaden om mijn ervaring en passie in te zetten om de uitdagingen aan te gaan waar Polestar de komende jaren voor staat. Mijn doel is om bedrijven op de juiste manier te begeleiden in hun transitie naar een volledig elektrisch wagenpark en hen een transparante totaalaanpak te bieden, waarbij Polestar wordt gepresenteerd als dé perfecte fleetoplossing,” aldus Siemon.
Polestar verstevigt haar positie
Met de komst van Valentin Dusabe en Siemon Pinceel versterkt Polestar haar positie in België aanzienlijk. Het Zweedse elektrische automerk staat bekend om haar hoogwaardige producten en unieke customer experience. Door directe verkoop aan de klant zonder tussenkomst van dealers, vier Polestar Spaces met specialisten in elektrisch rijden en 36 servicepartners, biedt Polestar een unieke benadering van mobiliteit. En nu introduceert Polestar ook een uitgebreid team van Account Managers die klaarstaan om prospecten en klanten te ondersteunen en begeleiden.
Met dit versterkte team kan Polestar zich nog meer richten op kleine en (middel)grote bedrijven, die de drijvende kracht zijn achter de overstap naar nieuwe mobiliteit. Klanten die kiezen voor Polestar weten dat ze niet alleen gaan voor baanbrekend design en sportiviteit, maar ook voor technologische innovatie en duurzaamheid. Met een toegewijde Account Manager aan hun zijde kunnen ze met vertrouwen de transitie naar elektrisch rijden maken.
Groei is de enige weg vooruit
Het uitgebreide salesteam zal een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere groei van Polestar in België en het behalen van hun ambitieuze verkoopdoelstellingen. Zo streeft Polestar er wereldwijd naar om het aantal geleverde voertuigen te verhogen van 51.000 in 2022 naar 60.000 tot 70.000 in 2023, voornamelijk met Polestar 2 en vanaf 2024 met de introductie van Polestar 3. De markt voor elektrische voertuigen groeit exponentieel en Polestar is goed gepositioneerd met een competitief aanbod en snelle levertermijnen. Huidige bestellingen worden naar verwachting opgeleverd in september of oktober, en voor degenen die niet kunnen wachten, is er een snel leverbare voorraad van Polestar 2 beschikbaar vanaf juni.
Verder is Polestar 3 een cruciaal nieuw model in het portfolio, met grote toegevoegde waarde, gezien de populariteit van het SUV-segment. Maar dit is slechts het begin, want Polestar zal vanaf nu elk jaar een nieuw model introduceren, waardoor het aanbod aanzienlijk wordt uitgebreid.