“Ik begrijp dat het vandaag de dag niet altijd gemakkelijk is om deze werkelijke kosten te meten. Maar er zijn al toepassingen ontwikkeld waarmee nauwkeurige metingen mogelijk zijn. Onze administratie heeft hier ook al kennis van genomen. Ze gaat ook, door middel van een circulaire, het gebruik van een submeter goedkeuren als onderdeel van een afzonderlijk elektriciteitscontract, zodat we nauwkeurige metingen kunnen gebruiken”, aldus de Minister.
“Zolang deze technologische ontwikkelingen niet veralgemeend zijn, zal mijn administratie, weliswaar tijdelijk, een specifiek CREG-tarief hanteren. Dit tarief zal uiteraard geselecteerd worden op basis van een evenwichtige compensatie, waarbij een gelijke behandeling van elke werknemer gegarandeerd wordt.”
“Ik denk dat we op die manier die onzekerheid die hier vandaag is, wegnemen. Niemand hoeft bang te zijn voor een verhoging van de belastigen. We moeten de energietransitie effectief te stimuleren door onze auto’s duurzamer te maken..”
Dit zou voor veel wagenparkbeheerders een opluchting moeten zijn, ook al zijn er op dit moment nog maar weinig details bekend over dit nieuwe specifieke tarief.