Gepubliceerd op 17 March 2021 om 08h52
Door Marc Demoulin

Renault: de diamant krijgt een facelift

Slechts enkele dagen nadat Peugeot zijn nieuwe leeuw uit de kooi liet, is het de beurt aan Renault om zijn diamant een facelift te geven. “Een nieuw logo om het merk een nieuw tijdperk in te loodsen”, aldus Gilles Vidal, directeur design van Renault.

|
| © |Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Voor Gilles Vidal is de Diamant een fundamenteel onderdeel van Renault. Het sprak
voor zich dat we de universele geometrische vorm zouden behouden. “Toch hebben
we ze herwerkt om ze iconischer te maken, eenvoudig en tegelijk erg betekenisvol,
een tijdloos symbool, zonder overbodige effecten of kleuren, met een eigentijdse
interpretatie van de lijnen, een essentieel onderdeel van ons grafische erfgoed,” legt
hij uit.

Dit nieuwe logo zal geleidelijk aan worden toegepast op alle modellen van Renault.
Het zal met trots worden gedragen door de modellen die vanaf volgend jaar
gelanceerd worden. “Tegen 2024 zal het hele Renault-gamma dit nieuwe embleem
dragen,” besluit Gilles Vidal.

Mitsubishi voegt Renault-modellen toe aan zijn gamma

Mitsubishi Motors heeft besloten zijn gamma aan te vullen met voertuigen van het merk Renault, Europese bestsellers die op bepaalde belangrijke Europese markten al aan de wettelijke vereisten voldoen. Vanaf 2023 commercialiseert Mitsubishi Motors zo twee ‘zustermodellen, gebouwd in de fabrieken van Groupe Renault, op basis van dezelfde platformen maar met aanpassingen die het merk-DNA van Mitsubishi weerspiegelen. Dankzij een mix van het Mitsubishi-model Eclipse Cross PHEV en de ‘zustermodellen’ ontwikkeld door Renault, zal Mitsubishi Motors competitiever worden op de markt. Op dit ogenblik is het moeilijk te zeggen of deze twee modellen op de Belgische markt zullen gebracht worden.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Marc Demoulin

Marc Demoulin, redacteur van dit artikel

Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels