“We hebben hoge ambities en richten ons vooral op acquisitie. We zien dat steeds meer vroegere merkgarages bij ons komen aankloppen. Met ons sterk trainingsaanbod, technische support en nieuwe diensten zoals Pechhulp bieden wij onze concepten de nodige ondersteuning op hun weg naar een nieuwe mobiliteit,” zegt Alex Borstlap, Concept Adviseur BeNeLux.
“De garages kiezen zelf of ze de Pechhulp aan hun klanten aanbieden. Het is voor velen een mooie extra, waarmee ze zich kunnen onderscheiden ten opzichte van andere onafhankelijke garages en eenzelfde service als merkgarages kunnen aanbieden,” zegt Florien Vanderperren, Concept Marketing Manager BeNeLux. “Sinds de lancering hebben al een 40-tal bedrijven ingetekend en de positieve reacties blijven komen. We krijgen wekelijks nieuwe aansluitingen.”
De Pechhulp wordt aangeboden in samenwerking met Europ Assistance en is geldig voor 364 dagen.
“We komen uit het dealernetwerk waar pechhulp standaard aangeboden werd. We kregen van onze klanten de vraag of we ook via AutoCrew deze service konden aanbieden. We zijn blij dat dit mogelijk is en gratis Pechhulp kunnen blijven aanbieden,” zegt Wim Mertens, aftersales manager bij AutoCrew Leo Jacobs uit Merksplas.
Extra focus op elektrische voertuigen (EV)
Bosch biedt naast technische trainingen ook speciale trainingen voor EV’s aan. Zo zijn er vakinhoudelijke EV-trainingen, die garages de nodige inzichten geven om een volwaardige EV-gesprekspartner te worden. De training wordt aangeboden aan elke persoon die binnen een garage in contact komt met de klant. Op die manier kunnen zij de klant helpen bij vragen over elektrische voertuigen en hen eventueel een keuze helpen maken tussen een hybride, plug-in, BEV of toch een verbrandingsmotor.
Michel Connoir, zaakvoerder van Bosch Car Service CBST in Gembloux heeft samen met zijn werkplaatschef de opleiding gevolgd. Ook de receptioniste zal binnenkort de opleiding volgen. “Als multi-merkengarage krijgen we nog niet veel EV’s op onderhoud, maar onze klanten praten er al vaak over, van het aantal laadpunten, de duur van het laden tot fiscaliteit. Ik vind dat je als garage niet alleen op technische vragen, maar ook op meer algemene vragen een correct antwoord moet kunnen geven. Dat is precies wat deze niet-technische opleiding doet. Ik vond het bijzonder leerrijk en heb daarom onze receptioniste aangeraden om ook de opleiding te volgen.”