Zeven jaar na de lancering van de beroemde rode deelauto’s kondigt de dochteronderneming van D’Ieteren Automotive een nieuw hoofdstuk in haar ontwikkeling aan met de toevoeging van taxidiensten in de Poppy-app. Prijzen zullen in lijn zijn met die van de concurrentie.
Door samen te werken met Taxisverts, een ander bedrijf van D’Ieteren, zal Poppy de best beoordeelde chauffeurs werven, die door een dubbele screening zullen gaan.
Zodra chauffeurs voldoende ervaring hebben opgedaan en een hoge klantbeoordeling hebben behaald, zullen ze ritten van Poppy-gebruikers ontvangen naast hun ritten via Taxisverts. Om Poppy-klanten te blijven bedienen, moeten ze deze beoordeling behouden en zullen ze worden geëvalueerd op punctualiteit en annuleringen.
De 800 best beoordeelde Brusselse chauffeurs
“We hebben 800 chauffeurs geselecteerd met een minimale score van 4,5/5,” zegt Pierre de Schaetzen, CMO van Poppy. “Samen met Taxisverts stimuleren we chauffeurs om hogere normen te stellen voor veiligheid en betrouwbaarheid in de taxi-industrie.”
De dienst zal de komende weken stapsgewijs worden uitgerold, met plannen om volgend jaar uit te breiden naar andere Belgische steden. Gecertificeerde taxi’s zullen een “Poppy Certified Taxi” label dragen op de achterdeur aan de passagierskant.
“Onze ambitie is om een volledig alternatief te bieden voor privéauto’s in stedelijke gebieden,” zegt de Schaetzen. “Door de flexibiliteit van deelauto’s te combineren met het gemak van taxi’s, willen we de behoefte aan autobezit in onze steden verminderen.”