Hij is 4,05 m lang, 1,81 m breed en 1,53 m hoog. Dat is in essentie dezelfde grootte als een Polo. Maar met deze ID. 2all (lees: “to all”), een naam die niet willekeurig is gekozen, wil Volkswagen een revolutie ontketenen op de markt voor elektrische wagens Thomas Schäfer, CEO van het merk Volkswagen: “We transformeren ons bedrijf snel en grondig met een duidelijk doel: van Volkswagen een echt ‘love brand’ maken. De ID. 2all laat zien waar we met het merk naartoe willen: dichter bij de klant, met een hoog niveau van technologie en prachtig design. We versnellen onze transformatie om het terrein van de elektromobiliteit uit te breiden.”
Minder dan 25.000 euro
Het concept van deze kleine stadsauto is eenvoudig: de elektrische auto toegankelijk maken voor iedereen, net zoals de Kever destijds de auto democratiseerde. Uitgerust met een elektrische motor van 166 kW/226 pk en gebouwd op het MEB Entry-platform, zou hij een autonomie tot 450 km moeten bieden. Zijn bagageruimte zal tussen 490 en 1.330 liter bedragen, veel meer dan sommige modellen uit de hogere klasse. Maar het is vooral de prijs die het verschil zal maken: onder de 25.000 euro.
Op dit moment is het nog slechts een concept car, en zullen we tot 2025 moeten wachten om deze kleine elektrische stadsauto op onze wegen te zien, maar de uiteindelijke versie zou niet ver van de conceptwagen moeten liggen, die al zeer goed ontwikkeld is.
Deze ID. 2all maakt deel uit van een groot elektrificatieplan voor het Volkswagen-gamma, met maar liefst tien 100% elektrische modellen aangekondigd tegen 2026.