Gepubliceerd op 4 July 2022 om 08h20
Door Jeroen Evens

Volvo: “Klanten onderdompelen in het Volvo-universum”

Half mei nodigde Volvo zijn fleet-klanten uit op het domein Viticole in Valke Vleug om kennis te maken met haar geëlektrificeerde gamma, te praten met het fleet-team, een virtuele rondleiding te krijgen van de fabriek in Gent en een innovatieve blik te werpen op de toekomst van het merk.

||
|| © ||

De strategie van Volvo is duidelijk: de focus ligt nu op elektrificatie. Voor één keer heeft het merk besloten een ander type van evenement te organiseren voor zijn fleet-klanten dan gewoonlijk. “Het is niet de bedoeling om al onze klanten op dezelfde dag uit te nodigen en hen een proefrit met onze modellen te laten maken,” zegt Roeland Vriens, Volvo’s Fleet Manager. “Het idee is eerder om elke dag verschillende kleine groepen van 4 à 5 wagenparkbeheerders of klanten gedurende 2 à 3 uur uit te nodigen en hen op een iets andere manier onder te dompelen in de wereld van Volvo, maar ook om hen de wijngaard van Valke Vleug te laten zien.”

 

Valke Vleug, gelegen op het platteland tussen Antwerpen en Brussel, is een rustgevende en eigentijdse wijnboerderij in harmonie met de lokale tradities en het milieu. “Wij hebben voor deze locatie gekozen omdat ze perfect past bij het imago van Volvo. Het vertegenwoordigt natuur, duurzaamheid en sereniteit. Dit is precies wat we willen uitstralen met ons merk.

Een blik op de toekomst

In totaal heeft het fleet-team van Volvo 107 ontmoetingen met zijn klanten gepland. Tijdens deze ontmoetingen ontfermt een vertegenwoordiger van het team zich persoonlijk over zijn gasten en biedt hen een aantal presentaties over het merk: een virtuele rondleiding door de fabriek in Gent, waar Volvo’s twee volledig elektrische modellen worden geproduceerd, een proefrit met de elektrische C40 en XC40, maar ook een blik op de visie van het merk op de toekomst.

“Natuurlijk hebben we vandaag al twee volledig elektrische modellen, maar de vervanger van de XC90 komt er ook aan op het einde van het jaar en naast de XC40 zal binnenkort een nieuw EV-model aan het gamma worden toegevoegd. Maar bovenal willen we klanten laten zien dat we niet hoeven te denken in termen van wagens zoals we dat vandaag doen. Een elektrische auto hoeft niet aan dezelfde criteria te voldoen als een auto met verbrandingsmotor. Er is bijvoorbeeld geen grote motorkap nodig voor de motor, zolang er maar een voldoende grote basis is om de accu’s te plaatsen. Van daaruit kunnen we het concept van een voertuig volledig herzien in vergelijking met wat we vandaag kennen. En dat is wat we gaan doen met het toekomstige model.”

 

Het ziet er dus naar uit dat de toekomst bij Volvo boordevol ontwikkelingen zal zitten.

 

Jeroen Evens

Jeroen Evens, redacteur van dit artikel

Jeroen Evens is opgeleid in de Communicatiewetenschappen (KULeuven) en is een enthousiaste volger van alles wat met mobiliteit en bedrijfswagens te maken heeft. Als freelance journalist gespecialiseerd in de fleetsector houdt hij al drie jaar lang de vinger aan de pols van de laatste ontwikkelingen in onze sector.
Dit artikel gaat over: Vlootbeheer

Gelijkaardige artikels