Gepubliceerd op 27 August 2024 om 14h56
Door Damien Malvetti

Stem voor het meest innovatieve project of dienst

Dit jaar heeft link2fleet besloten om het concept van zijn innovatieprijs te herzien. Voorheen was de prijs uitsluitend voorbehouden aan leasemaatschappijen, maar nu staat hij open voor alle bedrijven in de sector, ongeacht hun aard. Vijf kandidaten zijn in de running voor deze eerste Fleet & Mobility Innovation Award. Aan u om te stemmen voor het meest innovatieve project dat de beste oplossing biedt voor het dagelijkse werk van vloot- en mobiliteitsmanagers.

Aktrion

Bij Aktrion maken ze gebruik van hun eigen geavanceerde AI scanner, een zelflerende scannertunnel die gebaseerd is op innovatieve AI-technologie. Deze scanner, die inmiddels al zo’n 3 miljoen schadeherkenningen heeft uitgevoerd, wordt continu slimmer en efficiënter. Ze integreren deze technologie momenteel met Informex en Ubench om volledig gedetailleerde bestekken automatisch te genereren, wat resulteert in een naadloze en nauwkeurige schadebeoordeling.

De AI scanner wordt breed ingezet, van QPDI en De-fleet operations tot hagelschade-expertise. Een van de unieke voordelen is de mogelijkheid om direct te bepalen of het voor de klant voordeliger is om een carrosseriedeel te vervangen of te herstellen. Dankzij de koppeling met de in-house verfrobot kunnen ze ook verf in exact de benodigde hoeveelheid produceren, zoals een vingerhoedje, wat de kosten optimaliseert en bijdraagt aan een beter milieu.

Daarnaast voeren ze ook under-body scans uit, wat vooral van groot belang is voor elektrische voertuigen (EV’s). Hiermee waarborgen ze de kwaliteit van het batterijpakket en de aandrijfeenheid. Indien nodig kunnen ze deze onderdelen in-house herstellen of herconditioneren in ons gespecialiseerde EV-batterijcentrum. Bij Aktrion zorgen ze zo voor een optimale service die niet alleen kosten bespaart voor hun klanten, maar ook duurzaam en milieuvriendelijk is.

Met deze innovaties positioneert Aktrion zich als een toonaangevende speler in de automotive sector, klaar om de award voor innovatie te winnen.

Meer info: KLIK HIER

URL : www.aktrion.com

Drivolution

DRIVOLUTION heeft een innovatief opleidingsprogramma op de markt gebracht om de vlootveiligheid van elke organisatie te verhogen: De Drive Coach Journey. Dankzij de Drive Coach Journey worden medewerkers, in een jaartraject, bij elke rit gesensibiliseerd om veiliger en duurzamer op weg te gaan zonder dat ze hiervoor een arbeidsintensieve training hoeven te volgen. Door de scores die de Drive Coach app genereert na elke rit, wordt de veiligheid en de duurzaamheid van de organisatie in beeld gebracht voor de coördinator, maar ook voor de medewerker. Er zijn vier scores: Defensief rijden, ecologisch rijden, Afleiding door de gsm & Snelheidslimieten respecteren.

Zo wordt ook rijgedrag bespreekbaar gemaakt en verbindt de app de medewerkers onderling om nog veiliger en duurzamer te rijden.

Afhankelijk van de bedrijfscultuur van de betrokken organisatie is een schadereductie van 15% en een verbruiksdaling van 5% haalbaar. De positieve invloed op het welzijn van de medewerker en op het imago van de organisatie is ook een troef, maar moeilijk in cijfers uit te drukken. De Drive Coach Journey is een heel schaalbare oplossing die zowel in het budget van een kmo als van een multinational kan passen.

U kunt de Drive Coach Journey testen: KLIK HIER

De video bekijken? KLIK HIER

Headlight (by let it fleet)

Headlight is een innovatief fleet & mobility management platform, dat bedrijven dé oplossing biedt om hun bedrijfsmobiliteitsprocessen efficiënt te organiseren. Dat doen ze via diep geïntegreerde en sterk geautomatiseerde processen voor configuratie van de car policy, het bestel- en andere processen, bestuurderscommunicatie, facturatie, rapportage en meer.

De no-code platform kan in hoge mate worden aangepast aan de behoeften van elk bedrijf dat een groot wagenpark beheert. Het Headlight team combineert sterke technische expertise met in totaal meer dan 45 jaar ervaring in de fleet sector. Vanuit dit uniek standpunt zien ze, door de evoluerende mogelijkheden van de technologie van vandaag, dat het tijdperk van fysiek fleet&mobiliteit management gestaag plaats maakt voor een nieuw paradigma waarin fleet&mobiliteit management wordt aangestuurd door automatisering en generatieve AI.

Bij Headlight lopen ze voorop in deze transformatie, door van een automation-first benadering voor fleet&mobiliteit management te vertrekken. Automatisering is namelijk niet langer optioneel, het is een noodzaak: tijd moet kunnen worden gewijd aan taken met toegevoegde waarde. In hun  visie moet software, en in het bijzonder technologische vooruitgang in generatieve AI, maximaal worden benut om de operationele last van fleet management te verlichten.

Dat realiseren ze binnen Headlight door heel wat zaken uit handen te nemen, gaande van automatische collectie & consolidatie van leveranciersdata, interpretatie en evaluatie van documenten en bestuurdersvragen door hun digitale assistent, tot digitaliseren en automatiseren van alle mogelijke processen, taakbeheer en communicatie via Headlight Workflows. Hierdoor kan tot wel 70% FTE uitgespaard worden.

Kortom, het modern fleet management platform biedt de oplossingen om routinetaken te automatiseren, waardoor kostbare tijd en middelen vrijkomen voor het bedrijf en de fleet manager. Doordat ook multi-bidding geautomatiseerd verloopt, alle leveranciersinformatie samen in één plaats wordt geïntegreerd en gemonitord, en car policies kunnen worden gesimuleerd, wordt bovendien ook de TCO van de bedrijfsmobiliteit geoptimaliseerd. Sinds de oprichting van ons Headlight-platform hebben we de missie gehad om “de naadloze organisatie van bedrijfsmobiliteit tot stand te brengen”. Hun missie is gericht op het brengen van efficiëntie, zodat wagenparkbeheerders zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: strategische beslissingen nemen, innovatie stimuleren en vlootbeheer met de nodige menselijke touch blijven garanderen. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat het menselijke element – gekenmerkt door expertise, beoordelingsvermogen en leiderschap – de hoeksteen van succes zal blijven.

Meer info: KLIK HIER

DEMO:  KLIK HIER

MMBB (My Mobility Budget Butler)

MMBB ontzorgt de Belgische mobiliteitsbeheerders volledig van de administratie rondom de terugbetaling van mobiliteitsuitgaven van gebruikers van het federale mobiliteitsbudget. Dit stelt bedrijven in staat om optimaal gebruik te maken van alle wettelijke mogelijkheden van het mobiliteitsbudget bij 100% van de dienstverleners binnen de Europese Economische Ruimte, zonder verhoging van de kosten voor het bedrijf, aangezien de administratieve verwerkingskosten van MMBB worden gedekt door het mobiliteitsbudget van de gebruikers.

De diensten van MMBB zijn beschikbaar en geïntegreerd in een MAAS-platform voor mobiliteitsbeheer, wat bedrijven in staat stelt om maandelijks één factuur te ontvangen voor al hun mobiliteit, waarbij alle gebruikers en dienstverleners in Europa worden samengevoegd.

  • Kwaliteit van de dienst: 100% gebruiker tevredenheid policy.
  • Betrouwbaarheid: beheerd door digitale procedures die alle wettelijke vereisten voor elke transactie controleren.
  • Beschikbaarheid: 7/7 dagen, 365 dagen per jaar.
  • Snelheid: elk bestand wordt binnen 24 uur gevalideerd en binnen 24 uur terugbetaald.
  • Continuïteit: service gehost in de cloud met back-up-servers in verschillende EU-landen.
  • Kosteneffectief: dankzij digitalisering is de verwerkingsprijs per transactie de laagste op de markt.

MMBB is de enige aanbieder van deze dienst in België.

Meer info: KLIK HIER

Mbrella Charge

Na de lancering van drie eerdere modules gericht op het aanbieden van flexibele mobiliteit voor bedrijven, pakt Mbrella nu uit met Mbrella Charge. Mbrella Charge is een platform voor Mobility, HR & Fleet Managers dat is ontworpen om ein-de-lijk volledige controle te krijgen over je elektrische wagenpark. Een upgrade voor het milieu hoeft geen downgrade in gebruiksgemak te betekenen, toch? Met Mbrella Charge krijg je niet alleen een beter zicht op de laadkosten, maar kun je bovendien zelf de spelregels bepalen. Zo biedt het platform de mogelijkheid om beperkingen op te leggen op vlak van geografie, leveranciers, budget, enz. Dankzij onze split-billing feature worden enkel de conforme laadsessies (terug)betaald. Via de loonfiche voor thuisladen, rechtstreeks via de laadpas voor laden onderweg. Bovendien krijgen je werknemers een gebruiksvriendelijke app waarop ze live hun oplaadstatus in het oog kunnen houden. Meer controle, meer comfort en minder kosten. Win-win-win?

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: News

Gelijkaardige artikels