XXImo, leverancier van mobiliteitsoplossingen voor bedrijven, lanceert vandaag Apple Pay voor klanten en hun medewerkers. Het is de eerste mobiliteitskaart in Europa die met Apple Pay werkt. Met het XXImo-platform kunnen werkgevers hun mobiliteitsbeleid configureren door per medewerker in te stellen wie van welke mobiliteitsopties gebruik mag maken, tot welk bedrag, hoe vaak en in welke regio. “De contactloze tank-, laad-, parkeer- en OV-kaart zit vanaf nu in je iPhone en Apple Watch”, aldus Patrick Bunnik, CEO van XXImo.
Reizen zonder zorgen
Door de XXImo mobiliteitskaart ook geschikt te maken voor Apple Pay kan zakelijke mobiliteit op een veiligere en contactloze manier betaald worden. Met deze integratie vervult XXImo een belangrijke behoefte van veel klanten aan meer betaalgemak met een hogere veiligheid. De oplossing komt stapsgewijs beschikbaar voor alle klanten en resellers in Nederland, België en Duitsland.
Win-win voor werkgever en werknemer
Door gebruik te maken van Apple Pay kunnen klanten van XXImo nog sneller aan de slag, aangezien hun medewerkers direct na aanmelding hun digitale kaart kunnen toevoegen aan Apple Pay. Zij hoeven niet meer te wachten op een fysieke mobiliteitskaart. Met behulp van een iPhone of Apple Watch kunnen medewerkers overal betalen waar Apple Pay beschikbaar is, bijvoorbeeld bij tankstations, parkeergarages of voor openbaar vervoer. De betaling is bovendien optimaal beveiligd door middel van Face ID en Touch ID. Het onthouden van een pincode behoort daarmee ook tot de verleden tijd.
Eenvoudige set-up
Apple Pay is eenvoudig in te stellen. Open op de iPhone de Wallet-app, tik op + en volg de stappen om de mobiliteitskaart van XXImo toe te voegen. Zodra de kaart is toegevoegd, kan deze meteen gebruikt worden om te betalen.
Mike van der Voort, Manager Business Development bij XXImo: “Samen met Visa maken we al tien jaar zakelijke mobiliteit makkelijker en werken we dagelijks hard aan het verbeteren van de gebruikerservaring van de zakelijke reiziger. We zien dat contactloze betalingen al enorm winnen aan populariteit binnen de mobiliteitsmarkt. Met een telefoon kan je op veel plekken al afrekenen bij deelvervoersaanbieders, een laadsessie afrekenen of in- en uitchecken voor openbaar vervoer. Een ontwikkeling die niet meer te stoppen is. Door de integratie met Apple Pay bieden we een feilloze klantervaring én faciliteren we alle betalingen binnen één oplossing. Zo helpen we onze klanten naar de nieuwe digitale wereld van mobiliteit en betalen.”