Gepubliceerd op 11 January 2021 om 16h59
Door Damien Malvetti
Gelinkte experten :

Fleetnieuws VMS 2021 – De Renault Captur langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De Renault Captur kan enkele stevige troeven op tafel gooien. Naast een betere afwerkingskwaliteit dan vroeger kan hij prat gaan op een ruim en praktisch interieur en een grote en moduleerbare koffer. Bovendien rijdt hij ook nog eens aangenaam, en als kers op de taart blijft de verhouding prijs-uitrusting aantrekkelijk.

||
|| © ||

Langs buiten (rijverslag)

De tweede generatie van de Captur (uit 2019) is met zijn 4,23 meter een stevige 11 centimeter langer dan zijn voorganger. Alle versies zijn uitgerust met een verschuifbare achterbank, waarmee je het koffervolume kunt uitbreiden tot een knappe 536 liter en toch vijf zitplaatsen behoudt. Het interieur is duidelijk beter afgewerkt dan vroeger. Voorin is het dashboard rechtstreeks overgenomen uit de huidige Clio, inclusief het verticale tabletscherm, dat in zijn topversie 9,3 duim groot is. De klassieke wijzerplaten werden vervangen door een multifunctioneel scherm (van 7 tot 10 duim), waarop je ook de navigatiekaart in het groot kunt laten weergeven. Het weggedrag is over het algemeen efficiënt te noemen, en zoals het een moderne auto betaamt, staat ook een hele waslijst rijhulpsystemen op het programma.

De tweede generatie van de Captur (uit 2019) is met zijn 4,23 meter een stevige 11 centimeter langer dan zijn voorganger. Alle versies zijn uitgerust met een verschuifbare achterbank, waarmee je het koffervolume kunt uitbreiden tot een knappe 536 liter en toch vijf zitplaatsen behoudt. Het interieur is duidelijk beter afgewerkt dan vroeger. Voorin is het dashboard rechtstreeks overgenomen uit de huidige Clio, inclusief het verticale tabletscherm, dat in zijn topversie 9,3 duim groot is. De klassieke wijzerplaten werden vervangen door een multifunctioneel scherm (van 7 tot 10 duim), waarop je ook de navigatiekaart in het groot kunt laten weergeven. Het weggedrag is over het algemeen efficiënt te noemen, en zoals het een moderne auto betaamt, staat ook een hele waslijst rijhulpsystemen op het programma.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

 

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels