Dit jaar wordt Alphabet International 25 jaar: Wat in 1997 in Groot-Brittannië begon met de oprichting van Alphabet als een fleet management dochteronderneming van de BMW Group, is vandaag uitgegroeid tot een moderne, innovatieve en duurzame mobiliteitsaanbieder. Het portfolio heeft zich in de loop der jaren snel ontwikkeld. In 2005 hadden ze 100.000 voertuigen op de weg voor hun klanten, dit stabiliseerden intussen op ongeveer 700.000.
Duurzaamheid leidt de weg
Uit de huidige bedrijfscijfers van Alphabet International blijkt dat het bewustzijn van en de vraag naar duurzame, alternatieve wagenparken in 2021 verder is toegenomen: Het BEV1*/PHEV2*-portfolio breidde nog verder uit tot 46.000 voertuigen. “Duurzaamheid is onze leidraad voor de toekomst”, zegt Markus Deusing, CEO Alphabet International. “Het bedrijf groeide in totaal met ongeveer 77% ten opzichte van het voorgaande jaar, waarbij een piek werd bereikt op het gebied van xEV’s. Dit jaar wil Alphabet International het aandeel van geëlektrificeerde voertuigen in de nieuwe business verder verhogen tot 30% en we zullen onze missie voortzetten om het bewustzijn en de vraag naar duurzame, groenere wagenparkopties te stimuleren, want dit is enorm belangrijk voor het behalen van de klimaatdoelstellingen.”
Alphabet is al sinds 2013 bezig met het elektrificeren van de wagenparken met AlphaElectric en zal klanten uitgebreid en gedetailleerd gloednieuw duurzaamheidsadvies blijven bieden.
1*Battery Electric Vehicle / 2*Plug-in Hybrid Electric Vehicle
Digitale oplossingen spelen cruciale rol
Alphabet erkende al snel het potentieel van digitalisering en de cruciale rol ervan in duurzaamheid en lanceerde daardoor in 2010 als eerste leaseprovider een app voor zijn bestuurders, de AlphaGuide. De toekomst van wagenparken zal namelijk worden bepaald door digitale oplossingen die het leven van klanten veel gemakkelijker en handiger maken. Dit gaat gepaard met een aanzienlijke flexibilisering van oplossingen, die de klant tegelijkertijd door een steeds grotere complexiteit loodsen.
Your Mobility. Made easy.
Vorig jaar bereikte Alphabet een belangrijke mijlpaal met de onthulling van zijn nieuwe merkimago en merkfocus. Met de nieuwe CI weerspiegelt Alphabet zijn toegenomen toewijding voor duurzaamheid en zijn diepgaande kennis van klantgerichtheid, wat zich vertaalt in de nieuwe merkbelofte: Your Mobility. Made easy.
Om zijn belofte na te komen, zal Alphabet zijn digitale producten en diensten in 2022 verder uitbreiden met de lancering van een Self Service Portal voor wagenparkbeslissers om het leven van zijn klanten te vereenvoudigen. Hiermee bieden zij één digitaal toegangspunt met alle producten en diensten, evenals een volledige update van de AlphaGuide app. Dit is slechts een klein voorproefje van de vele komende innovaties. De toekomst van mobiliteit is economisch en ecologisch duurzaam, digitaal en flexibel. Met Alphabet als betrouwbare en innovatieve partner, rijden bedrijven op hun ‘Road to Sustainability’ naar een toekomstgerichte en duurzame mobiliteit.