Advertisement
Gepubliceerd op 28 September 2022 om 07h48
Door Damien Malvetti

Ambuce rekent op Fraikin voor eerste hulp bij leasing

Ambuce, de Belgische marktleider op vlak van dringend en niet-dringend ziekenvervoer, beheert een groot deel van haar vloot via de operationele leasingformule van Fraikin. Op die manier kan de ambulancedienst uit Wijnegem in geval van nood ook zelf snel geholpen worden.

Ambuce is een ambulancedienstverlener die ziekenvervoer, preventieve hulpverlening, repatriëring en opleidingen organiseert over heel België. De organisatie heeft haar hoofdzetel in Wijnegem en heeft verder vestigingen in Zutendaal, Brussel, Tielt en Francorchamps. Het klantenbestand bestaat hoofdzakelijk uit ziekenhuizen, mutualiteiten en woonzorgcentra. Met zo’n vierhonderd vaste medewerkers en dubbel zoveel vrijwilligers is Ambuce de grootste dienstverlener in België.

Naast een goede planning vereist ziekenvervoer optimaal uitgeruste en onderhouden ambulances. Voertuigen die niet alleen ruimte bieden voor de eerste zorg maar ook maximaal comfort en veiligheid. Een groot deel van de vloot van het hoofdkantoor bestaat uit ziekenwagens die Ambuce least bij Fraikin. Het gaat in onze hoofdzetel in Wijnegem om zo’n 25 voertuigen die hoofdzakelijk worden ingezet voor dringend ziekenvervoer.

Volledige ontzorging

Samen met het Vlaamse Kruis was Ambuce een van de eerste klanten die koos voor een operationele leasing voor dit segment van gespecialiseerde voertuigen. “Dankzij deze leasing kunnen we om de vier jaar onze vloot vervangen”, legt Jesse Delien, hoofd internationale dienstverlening bij Ambuce uit. “We werken dus steeds met relatief nieuwe voertuigen en kunnen bij eventuele problemen of schade steeds bij Fraikin terecht. We betalen voor de all-in formule slechts één factuur per maand, wat voor ons een enorme ontzorging betekent.”

Volgens Tom Eyckmans, account manager bij Fraikin, is die volledige ontzorging de voornaamste reden waarom klanten overschakelen op leasing. “De klant kan zich beter concentreren op zijn core business, heeft bij ons een centraal aanspreekpunt en moet geen grote investeringen doen in het wagenpark. Daarnaast is Fraikin merkneutraal en werken we samen met de beste specialisten in de sector. Zo kunnen we voertuigen afleveren volgens de wensen van de klant.”

Centraal nummer

In een sector die zelf voortdurend bereikbaar is, is de betrouwbare bijstand van Fraikin een grote troef. “We moeten geen verzekeringsagenten of garages afbellen, maar kunnen met onze vragen altijd terecht bij het centrale nummer van Fraikin. Zo worden ook wij in geval van nood meteen geholpen”, besluit Jesse Delien.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Vlootbeheer , Langetermijnverhuur

Gelijkaardige artikels