Geboren in 1968 en vervolgens opnieuw gelanceerd door Renault Group in 2004 in heel Europa en de landen van het Middellandse-Zeegebied, heeft Dacia altijd auto’s aangeboden met de beste prijs-kwaliteitverhouding en voortdurend opnieuw gedefinieerd wat essentieel is. Dacia, een disruptief merk, ontwerpt voertuigen die eenvoudig, veelzijdig, betrouwbaar en afgestemd zijn op de levensstijl van de klant. Dacia-modellen zijn maatstaven op de markt geworden: Logan, de nieuwe auto tegen tweedehandsprijzen; Sandero, sinds 2017 jaarlijks de bestverkochte auto aan Europese
particulieren; Duster, sinds 2018 de bestverkochte SUV voor particulieren in Europa; Spring, de kampioen van toegankelijke elektrische mobiliteit; Jogger de veelzijdige gezinsauto uit het C-segment.
Dacia is aanwezig in 44 landen en heeft sinds 2004 meer dan 8 miljoen voertuigen verkocht. Op de Belgisch-Luxemburgse markt bekleedde het merk Dacia eind 2022 de 9de plaats in de rangschikking van personenwagens en
bedrijfsvoertuigen. Bij de verkoop aan particulieren veroverde Dacia de eerste plaats met een marktaandeel van 8,7% dankzij het bevestigde succes van de derde generatie van Sandero en de SUV Dacia Duster