Gepubliceerd op 10 September 2024 om 16h52
Door Kevin Kersemans
Gelinkte experten :

Facelift en nieuwe kleuren voor Lynk & Co 01

Geely-dochter Lynk & Co geeft zijn enige bij ons verkrijgbare model een facelift. De 01 krijgt zowel aan de buitenkant als binnenin lichte designupdates, maar krijgt ook wat meer vermogen. Bovendien wordt het aantal beschikbare koetswerkkleuren verdubbeld…

Het in 2016 opgerichte Lynk & Co, net als onder andere Volvo, Polestar, Lotus en Zeekr een dochtermerk van de Geely-groep, doet het bij ons nog altijd met één enkel model, een plug-inhybride SUV die zijn technische basis deelt met de Volvo XC40. Die 01 heeft nu recht op een facelift, al zal je wel wat moeite moeten doen om het verschil te zien. Tenzij het gaat om een exemplaar in de nieuwe kleuren wit of groen, want tot dusver was het model enkel te krijgen in het zwart of in het blauw.

Aan de buitenkant blijven de wijzigingen echter beperkt tot een nieuwe glanzend zwarte grille, nieuwe wielen en nieuwe ledverlichting achteraan. Hoe die laatste eruitziet, daar hebben we echter voorlopig het raden naar, want de Chinese constructeur stuurde slechts één enkele foto mee met zijn persbericht, en daarop zijn enkel de neus en de flank te zien. We hebben dus ook geen beelden van het nieuwe digitale instrumentenpaneel, van het nieuwe centrale aanraakscherm van 15,4 duim of van de nieuwe (fysieke) stuurwielbediening.

Krachtiger en zuiniger

Lynk & Co sleutelde echter ook aan de aandrijving, want de plug-inhybride combinatie van een 1.5-viercilinder op benzine en een elektromotor levert voortaan een gecumuleerd vermogen en koppel van 276 pk/206 kW en 535 Nm, tegenover 261 pk/192 kW en 425 Nm voordien. Tegelijk kon ook het WLTP-verbruik nog worden gedrukt, want dat is gedaald tot 0,9 l/100 km (CO2 van 20 g/km). De batterij lijkt dezelfde te zijn gebleven, want het volledig elektrische rijbereik bedraagt nog steeds 75 km.

Op dit moment kan de Lynk & Co 01 zakelijk worden aangekocht voor 38.024,79 euro excl. btw of worden geleased voor 748,87 euro per maand, terwijl er ook nog steeds een abonnementsformule is van 699 euro per maand. Of en welke invloed de facelift zal hebben op die prijzen, is nog niet bekend.

Kevin Kersemans

Kevin Kersemans, redacteur van dit artikel

Kevin Kersemans is autojournalist met al enkele decennia ervaring op de teller. Zijn passie voor auto's en alles op wielen heeft hij al van kindsbeen af. Voor link2fleet volgt hij vooral de auto-actualiteit en test hij nieuwe modellen.
Dit artikel gaat over: News , Invoerders & Constructeurs
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels