Ook in deze periode van ‘contactloze’ interactie met de klanten en prospecten, blijven onze 25 dedicated Fleet Dealers, onze 3 business coaches, Key account Manager en ikzelf de sterke troeven van onze producten met betrekking tot ondermeer de TCO, actief in de markt zetten.
Feit is dat Kia steeds meer terrein wint op de b-2-b markt, dit natuurlijk mede dankzij een breed palet aan alternatieve motorisaties. Op dit moment hebben we in ons aanbod reeds 6 modellen die 100% fiscaal aftrekbaar zijn, of je nu NEDC in rekening neemt of WLTP. En daar komt in de loop van 2021 nog een 7e model bij! Meer dan 47% van de verkochte modellen in Fleet zijn alternatieve aandrijvingen. Wij willen dit percentage nog gevoelig opdrijven, want de trend naar elektrificatie bij de fleetklanten zit duidelijk in een stroomversnelling. Ik geef als voorbeeld Lampiris, waar we recent nog 16 e-Niros mochten afleveren. Dit droeg ertoe bij dat nu de helft van hun wagenpark uit geëlektrificeerde voertuigen bestaat en het is hun ambitie om tegen eind volgend jaar de vergroening door te trekken naar 100%. Het ziet er ook naar uit dat de overheid de oplaadinfrastructuur nu grondig wil aanpakken en dat zal die tendens alleen nog maar boosten in de nabije toekomst. De afwezigheid van een “fysiek” autosalon begin volgend jaar, hoeft niet per se een spelbreker te zijn. Bij Kia zullen we klaar staan met een performant platform, een “salon 2.0” zeg maar, dat heel omvattend en gebruiksvriendelijk ons aanbod binnen handbereik van elke klant zal brengen.
Fleetstrategie 2021 – KIA (Filip Velthof): « De trend naar elektrificatie bij de fleetklanten is duidelijk »
Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.
Gelijkaardige artikels
Maak vandaag uw gratis account aan en ervaar de beste leeservaring!
Uw voordelen:
- Exclusieve toegang tot premium content: diepgaande analyses, intertviews & rapportages
- Het wekelijks ontvangen van de actualiteit, trends en evenementen in uw mailbox.
- Het bewaren van de artikels die u op een later tijdstip wenst te lezen of te delen met uw collega’s.
- Een gepersonaliseerde pagina op basis van uw interesses en voorkeuren.