Gestoeld op de vier pijlers Renault, Dacia, Alpine en Nouvelles Mobilités (nieuwe mobiliteit) wil de Renault-Groep een meer eenvoudige en efficiënte organisatie invoeren. Onze resoluut klant- en marktgerichte strategie bestaat erin om onze prestaties op te voeren door het contact met klanten en hun tevredenheid te versterken.
We kunnen rekenen op de lancering van meerdere nieuwe modellen: de verbreding van ons geëlektrificeerde gamma met de TWINGO Electric, de CAPTUR E-TECH Hybrid, de MEGANE E-TECH Plug-in Hybrid en de ARKANA, een elegante SUV-coupé die het C-segment komt versterken. De KANGOO-familie – bestelwagen en personenwagen – wordt volledig vernieuwd, met een verbreding van het aanbod en innovatieve oplossingen. Dacia doet niet onder met de lancering van de nieuwe SANDERO en SPRING, een puur elektrische stadswagen voor een betaalbaar prijskaartje.
Ook nieuwe mobiliteit vormt het hart van onze strategie. De opleiding van onze teams en ons netwerk en de oprichting van structuren: het zijn allemaal acties die we ondernemen om onze klanten te begeleiden en hen te adviseren bij een energietransitie die ook fiscaal getint is.
Fleetstrategie 2021 – Renault – Dacia (Peter Bykans): “Sterker contact met onze klanten”
Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.
Gelijkaardige artikels
Maak vandaag uw gratis account aan en ervaar de beste leeservaring!
Uw voordelen:
- Exclusieve toegang tot premium content: diepgaande analyses, intertviews & rapportages
- Het wekelijks ontvangen van de actualiteit, trends en evenementen in uw mailbox.
- Het bewaren van de artikels die u op een later tijdstip wenst te lezen of te delen met uw collega’s.
- Een gepersonaliseerde pagina op basis van uw interesses en voorkeuren.