Gepubliceerd op 22 January 2021 om 14h49
Door Marc Demoulin
Gelinkte experten :

Fleetstrategie 2021 – Volvo (Roeland Vriens): « Iedereen begeleiden in de overstap naar elektrificatie »

Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.

|
| © |

Als pionier van elektrificatie lanceerden we al in 2017 een bold statement waarin we de weg naar elektrificatie resoluut volgden. Vandaag plukken we daar de vruchten met niet minder dan 15 PHEV-varianten en de lancering van onze volledig elektrische XC40 P8, die bovendien geproduceerd wordt in Gent. Als enig merk, minstens één PHEV-variant in alle modellen en PHEV-share van meer dan 40% in de laatste maanden.
Het is onze missie in 2021, om vanuit onze ervaring, iedereen te willen begeleiden in de overstap naar elektrificatie. Want die overstap is groter dan enkel maar een PHEV of BEV aanschaffen. Het gaat over een duidelijke begeleiding van klanten en bestuurders met een gespecialiseerd retailer-netwerk dat klaarstaat om klanten en prospecten mee te nemen in een verhaal dat duidelijk de toekomst is op korte en lange termijn. We staan voor een groots omslagpunt in de automobielsector en we nemen graag onze verantwoordelijkheid op.
Bij Volvo staan mensen en veiligheid centraal. Het zit gegoten in ons DNA en dat zullen we in 2021 opnieuw volgen. Vanuit een zeer duidelijke visie, die al bewees de juiste te zijn voor Volvo en het klimaat. Als visionair, specialist, en met grote gedrevenheid van collega’s en retailers die heel graag met onze klanten en prospecten willen wisselen van gedachten.


Ontdek de fiscaliteit 2021 van alle fleetmodellen van Volvo

Marc Demoulin

Marc Demoulin, redacteur van dit artikel

Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels