In september maakt de Alfa Romeo Junior zijn opwachting in de showrooms van het Italiaanse merk. Tenminste de twee instapversies. De eerste is de Ibrida, die met zijn elektrisch ondersteunde 1.2-driecilinder op benzine goed is voor 136 pk. De tweede is de Elettrica, waarvan het volledig elektrische aandrijfgeheel 156 pk ontwikkelt, evenveel als in de andere EV’s van de Stellantis-groep op hetzelfde CMP-platform (DS 3 E-Tense, Fiat 600, Lancia Ypsilon, Opel Corsa Electric, Peugeot e-208, enzovoort).
Tegen het eind van dit jaar volgen nog de Ibrida Q4 (die zoals de naam al doet vermoeden over vierwielaandrijving zal beschikken) en de Elettrica Veloce. Net als de Abarth 600 en de Lancia Ypsilon HF werd die sportieve topversie aangekondigd met 240 pk. Zo stond het trouwens ook aangekondigd in de uitnodiging die we van Alfa Romeo mochten ontvangen om de kleine elektrische sportieveling aan de tand te gaan voelen op het historische testcircuit van Balocco.