Verder telt het Xpeng-gamma nog de G3 (een compacte SUV), de P7 (een berline die ongeveer even lang is als de G9) en diens kleinere broer, de P5, en ten slotte de middelgrote SUV G6. Met de G3 zette Xpeng trouwens zijn eerste stappen op Europese bodem, meer bepaald in Noorwegen. Het model wordt echter tot nader order bij ons niet aangeboden, net zomin als de P5 en de hierboven vermelde X9. Eveneens wellicht nog verre toekomst voor ons is de vliegende auto die Xpeng in januari voorstelde op de CES technologiebeurs in Las Vegas en die vanaf 2025 geleverd zou worden aan – vermogende – Chinese klanten.
Niet slecht dus voor een merk dat pas in 2014 werd opgericht en dat amper zes jaar geleden zijn eerste model lanceerde – de G3, die ondertussen al een facelift achter de rug heeft. En aan wereldwijde ambities geen gebrek, want naast vier R&D-centra in thuisland China heeft Xpeng er ook in de VS (in Silicon Valley en in San Diego) en in Europa (in Amsterdam), en in zijn drie Chinese fabrieken heeft het een gezamenlijke productiecapaciteit van 600.000 voertuigen per jaar. In Europa is het merk naast België nu op de markt in Noorwegen, Denemarken, Zweden, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland en IJsland.