Gepubliceerd op 20 September 2022 om 07h13
Door Damien Malvetti
Gelinkte experten :

IAA Hannover: Renault vervolledigt zijn gamma volledig elektrische bestelwagens met de Trafic Van E-Tech

Renault presenteerde op het Autosalon van Hannover de 100% elektrische versie van zijn Trafic Van die – na een ‘covid’-afwezigheid in 2020 – zijn comeback maakte. Met deze Trafic Van E-Tech beschikt de Franse fabrikant nu over een compleet gamma elektrische lichte bedrijfsvoertuigen om aan de behoeften van alle professionals te voldoen.

||||
|||| © ||||

Vier jaar na de laatste editie maakte de tweejaarlijkse tentoonstelling in Hannover dit jaar haar comeback. Elektrificatie was duidelijk h2t gespreksonderwerp op alle stands met lichte bedrijfsvoertuigen, met in het bijzonder de komst van vele nieuwe merken die binnenkort op de Europese markten moeten verschijnen.

Renault ontsnapte niet aan deze trend, want de Franse fabrikant presenteerde zijn Trafic Van E-Tech, een 100% geëlektrificeerde versie van zijn middelgrote bestelwagen. Hij maakt het gamma compleet en biedt een alternatief tussen de kleine Kangoo E-Tech en de grote Master E-Tech. Renault kan nu aan de behoeften van alle professionals voldoen met een gamma modulaire elektrische voertuigen die beschikbaar zijn in verschillende formaten in alle marktsegmenten.

Tot 1,1 ton vracht

Deze emissievrije Trafic is uitgerust met een elektromotor van 90 kW (120 pk) en een batterij van 52 kW, waardoor hij een actieradius heeft van 240 km (WLTP). Hij is verkrijgbaar in twee lengtes (5,08 m en 5,48 m) en twee hoogtes (1,96 m en 2,49 m) en biedt een laadlengte tot 4,15 m.

Ondanks de aanwezigheid van de batterij doet deze Trafic Van E-Tech geen afbreuk aan zijn capaciteiten en modulariteit, die identiek blijven aan de versie met thermische motor. Hij kan tot 750 kg trekken en tot 1,1 ton vervoeren. Het kan ook profiteren van een aantal mogelijke bewerkingen en aanpassingen, net zoals de verbrandingsversie.

De Renault Trafic Van E-Tech kan op drie manieren worden opgeladen: via een enkelfasige wisselstroomlader van 7 kW voor thuis of op kantoor, via een wisselstroomlader van 22 kW voor traditionele openbare oplaadpunten en via een gelijkstroomlader van 50 kW voor opladen in snellaadstations.

Steeds veiliger en beter verbonden

Deze eerste elektrische Renault Trafic is ook uitgerust met een 8-inch centraal scherm en alle moderne veiligheids- en rijhulptechnologieën, waaronder noodremmen, dodehoekwaarschuwing, verkeersbordherkenning, rijstrookbehoud, enz.

Via Renault Connect kunnen fleet managers hun voertuigen op elk moment in de gaten houden en gegevens rapporteren zoals rijgedrag, geolocatie van het voertuig, batterijniveau, enz.

 

 

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels