Technisch rust de nieuwe Citroën (ë-)C3 Aircross op het Smart Car-platform van de Stellantis-groep, dat hij niet alleen deelt met de nieuwe (ë-)C3 tout court, maar ook met de recent onthulde nieuwe Opel Frontera. Net als die laatste zal de nieuwe C3 Aircross worden aangeboden met een mildhybride aandrijving met 48 V-systeem, of volledig elektrisch. Van de dieselversie 1.5 BlueHDi waarmee de huidige C3 Aircross nog steeds verkrijgbaar is, zal uiteraard geen sprake meer zijn.
Een belangrijke troef in vergelijking met de Frontera – en ook in het segment in het algemeen – is dat de (ë-) C3 Aircross zal kunnen worden besteld met twee extra zitjes in de koffer, waarmee hij dus een zevenzitter wordt. Al zullen we gezien de compacte buitenmaten wellicht eerder kunnen spreken van een 5+2-configuratie, waarbij die derde zitrij enkel geschikt zal zijn voor kinderen.
Wellicht zullen we niet lang moeten wachten om dat te kunnen verifiëren, want Citroën maakt gewag van een lancering nog voor de zomer. Tegen dan zullen we ook meer concrete info hebben, onder andere over de aandrijfgehelen en de prijzen, evenals beelden van het interieur.