De zeven Audi’s A3 TFSI e die de vloot van de Lemahieu Group voor een deel vernieuwen zijn bedoeld voor administratieve medewerkers. CEO Mike Lemahieu vertelt daar meer over: “Wij waren op zoek naar een kwaliteitsvolle compacte middenklasser en de Audi A3 past perfect bij dat profiel. Uiteraard willen wij meegaan met de elektrificatie die duidelijk aan de gang is. Een alternatief was de volledig elektrische Volkswagen ID.3. Onze medewerkers, zij die uiteindelijk met de auto’s gaan rijden, hebben inspraak en de keuze viel uiteindelijk op de Audi A3 TFSI. De voornaamste reden is dat niet alle gebruikers in staat zijn om nu al de auto thuis op te laden. De plug-in hybride Audi kan wel bij ons op het bedrijf worden opgeladen. De elektrische actieradius van 50 tot 60 kilometer laat toe dat de gebruikers van en naar het werk elektrisch kunnen rijden. Tegelijk hoeven zij zich geen zorgen te maken over de actieradius. We zien de keuze voor plug-in hybrides als een overgang naar volledig elektrisch rijden. Dat de plug-in hybride fiscaal interessant is, nemen we uiteraard mooi mee.”
Vier rijmodi
De Audi’s A3 TFSI heeft volgens WLTP een CO2-uitstoot van 31-24 g/km. Om verbruik en CO2-uitstoot laag te houden, moet de bestuurder consequent de auto op tijd bijladen. Als bestuurder kun je uit vier rijmodi kiezen. De elektrische lading kun je opsparen voor tijdens korte ritten, verplaatsingen in een stedelijke omgeving en in druk verkeer. Je kan ook volledig elektrisch rijden, uitsluitend gebruik maken van de benzinemotor of de hybride rijmodus kiezen waarbij de auto zelf de wisselwerking tussen beide aandrijfgroepen bepaalt. Het gecombineerde vermogen van de Audi’s A3 TFSI e bedraagt 245 pk.
Twee vestigingen
Lemahieu Group, dat 108 mensen op de loonlijst heeft staan, is in essentie een B2B georiënteerd en importeert, bewerkt en verduurzaamt voor de houthandel en de houtverwerkende industrie. De groep bestaat uit verschillende divisies die elkaar aanvullen. Lemahieu Group beschikt over twee vestigingen, één in Gent en één in Oostende. Het kloppend hart van Lemahieu Group ligt in Oostende. Het bedrijf beschikt er over een ‘state of the art’ machinepark om onder meer hout te drenken, impregneren, schaven, CNC te bewerken en brandvertragend te behandelen.
Raes en mobiliteit
De garage Raes begon zijn activiteiten in 1975 als een bescheiden garage in Moerkerke. Momenteel telt het familiebedrijf, dat nu Raes Autogroep heet, vier vestigingen: twee in Brugge, één in Oostende en één in Oostkamp. Hans Parmentier (Head of Fleet Business Unit): “Wij verkopen niet enkel auto’s. Wij bieden mobiliteitspakketten aan met fiscaal advies en bijstand voor het elektrisch rijden endat gaat van laadpassen tot het installeren van laadpunten.”