Estafette E-Tech electric is een eigentijdse herinterpretatie van Renaults iconische bedrijfsvoertuig uit de jaren 1960, aangepast aan de eisen van de moderne stedelijke logistiek.
Tussen 1959 en 1980 droeg meer dan een half miljoen voertuigen de emblematische naam Estafette, die zo uitgroeide tot een symbool voor het bedrijfsvoertuig van verschillende generaties.
Het design van het nieuwe model is grotendeels geïnspireerd op Renault Estafette Concept die in september vorig jaar werd voorgesteld.
Zijn compacte afmetingen zoals een lengte van 5,27 meter en een breedte van 1,92 meter vergemakkelijken manoeuvres in de stad. En dankzij zijn hoogte van 2,60 meter kan een persoon tot 1,90 meter zich comfortabel verplaatsen in de laadruimte, wat een vlot verkeer tussen de cockpit en de laadruimte verzekert.
Net als Trafic E-Tech electric biedt hij een uitzonderlijke wendbaarheid, wat het rijgemak in smalle straten en dichtbevolkte steden bevordert.
Estafette E-Tech electric inspireert zich op het design van Trafic E-Tech electric, maar onderscheidt zich door zijn grote driedelige voorruit die een panoramisch zicht verzekert en de veiligheid en het rijcomfort verhoogt. Zijn erg moderne voorzijde heeft een opvallende lichtsignatuur: een lichtband met perfect uitgelijnde dagrijlichten die de technologische identiteit van het voertuig benadrukken. Tot slot geeft het Renault-logo een sobere en elegante toets aan dit harmonieuze geheel.
Estafette E-Tech electric kan bogen op functies die speciaal werden ontwikkeld voor professionals in de stad, zoals de zijschuifdeur met geïntegreerde en onzichtbare rail die een vloeiende opening mogelijk maakt.
De zijdelingse treden aan beide zijden vergemakkelijken het in- en uitstappen, wat de ergonomie voor de gebruiker ten goede komt.
Achteraan optimaliseert een schuifgordijn in één blok de laadruimte, terwijl een inox opstaptrede het robuuste en technologische karakter van het voertuig benadrukt.
De gekorrelde zwarte beschermingen op de boven- en onderkant van het koetswerk verminderen de visuele hoogte van het voertuig en geven hem een dynamische en moderne uitstraling. Deze zwarte elementen maken het koetswerk ook robuuster en bieden een ideale bescherming voor intensief gebruik in de stad.
Dit nieuwe voertuiggamma zal in de fabriek van Sandouville (Frankrijk) worden gebouwd en komt vanaf 2026 op de markt. In de komende maanden zullen meer details worden bekendgemaakt.