Als uithangbord van het merk krijgen alle rnlt©-punten een strategische ligging in drukke gebieden in het absolute centrum van de stad, of in grote winkelcentra. Deze bevoorrechte ligging, zo dicht mogelijk bij de stedelijke consument, garandeert een optimale toegankelijkheid en een maximale zichtbaarheid, die ervoor zorgen dat potentiële klanten in een oogwenk de nieuwste modellen en innovaties van Renault kunnen ontdekken.
In deze compacte ruimte, die veel kleiner is dan de klassieke Renault-showrooms, werd elk detail tot in de puntjes uitgedacht om te zorgen voor een totale onderdompeling in de wereld van Renault. Het is een plek waar technologie en passie samenkomen, waar bezoekers de nieuwigheden kunnen ontdekken en de boeiende wereld van het merk volledig in zich kunnen opnemen, op een plek waar innovatie, design en gebruiksvriendelijkheid hand in hand gaan.
Op die manier kunnen bezoekers in de showroom twee tot drie topmodellen van het merk ontdekken.
Elke vestiging zal beschikken over een merchandisingwinkel van The Originals Renault, waar miniaturen, kleding en accessoires te koop worden aangeboden.
De rnlt©-vestigingen werken samen met reeds bestaande klassieke vestigingen in de rand om stedelijke klanten te laten profiteren van het volledige aanbod van aanvullende verkoop- en naverkoopdiensten: testritten, levering en aflevering van voertuigen, onderhoud/herstelling, jockeying enz.
De klantervaring staat centraal in de strategie van het merk. Met rnlt© creëert Renault een nieuw showroomconcept waar interactie en betrokkenheid worden aangemoedigd, waarbij elke bezoeker zich niet alleen welkom maar ook geïnspireerd voelt.