Het model Max G3 dat wij testten, vervangt de bestseller van het merk in België, de G2, die ongeveer € 750 kostte. De geoptimaliseerde actieradius varieert nu van 65 km bij een maximumsnelheid van 25 km/u tot 80 km bij 15 km/u. De acceleratie is nu sneller dankzij het toegenomen vermogen (2.000 W). De dubbel instelbare hydraulische vering voor en achter is indrukwekkend. Geloof ons, zelfs als je stapvoets rijdt, zorgen deze veringen ervoor dat je gemakkelijk over de hoogste stoepranden van Brussel kunt rijden zonder de step te moeten dragen (gewicht: 24,6 kg).
De Max G3 heeft ook een nieuw TFT-scherm dat informatie geeft over de resterende actieradius, de rijmodi (Eco, Drive, Sport), het dimlicht, de richtingaanwijzers en de laadstatus. Over opladen gesproken: met een apart verkrijgbare gelijkstroomlader kun je rekenen op 3,5 tot 2 uur opladen.
In combinatie met je smartphone biedt hij ook interessante nieuwe functies zoals navigatie, een betalende optie die later in 2025 beschikbaar zal zijn. Hij toont geen kaart, maar pictogrammen en afstandsinformatie. Het scherm geeft ook meldingen van oproepen weer, die natuurlijk om voor de hand liggende veiligheidsredenen bij stilstand moeten worden aangenomen.