Een stap vooruit
“Onze wagens zijn niet enkel het uithangbord van Wit-Gele Kruis, maar vooral een cruciaal werkinstrument voor onze verpleeg- en zorgkundigen. Een lease-oplossing was de enige juiste keuze voor onze organisatie,” geeft An Rombaut nog mee. “We zetten nu een grote stap vooruit naar verdere verduurzaming. Dankzij leasing kunnen we indien aangewezen meteen de overstap maken naar nieuwe technologieën. We zijn bovendien niet meer gebonden aan één fabrikant en kunnen tijdens de duur van het contract bijvoorbeeld flexibeler omgaan met leveringsproblemen in de automobielsector.”
Nieuwste technologie
Voor de verpleeg- en zorgkundigen maakt de overschakeling naar leasing onmiddellijk een groot verschil: ze zullen maximum 4 jaar met dezelfde wagen rijden, waardoor ze ook sneller over de nieuwste uitrustingen zullen beschikken. “Veiligheid en comfort staan voorop. Mijn wagen is ook mijn werkplek!” aldus Beau De Roose, zorgkundige bij team Petegem-Deinze.
Partnership met Alphabet
Sinds de oprichting in 1937 stond Wit-Gele Kruis zelf in voor het beheer van haar wagenpark, van de onderhandelingen en de aankoop van voertuigen tot en met het onderhoud en de verkoop van de afgeschreven wagens. Toen er werd beslist om over te schakelen naar leasing, koos Wit-Gele Kruis heel bewust – na doorloop van een openbare aanbesteding – Alphabet als partner. De mobiliteitspartner zal de komende vier jaar het operationele beheer van de voertuigen van Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen verzorgen, en de juiste ondersteuning bieden tijdens en na de omschakeling. Het partnerschap markeert daarom een belangrijke mijlpaal in de moderne bedrijfsvoering van Wit-Gele Kruis, waarbij Alphabet professioneel advies en proactieve ondersteuning zal leveren bij het beheer van het wagenpark. Alphabet neemt ook de bestickering van de wagens voor hun rekening. Die blijft gelijk om de herkenbaarheid van Wit-Gele Kruis in het straatbeeld te blijven garanderen.
“We kijken ernaar uit om Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen te mogen adviseren en begeleiden in de transitie van hun wagenpark en hen de meerwaarde van een mobiliteitspartner te laten ervaren,” zegt Bart Cornu, Sales & Marketing Director bij Alphabet België.