Gepubliceerd op 14 July 2020 om 06h17
Door Maxime Pasture

Lies Eeckman (Polestar): “Rivaliseren met gevestigde premiummerken, en niet enkel op de elektrische markt”

Bij onze test met de Polestar 2 (link in het artikel hieronder) konden wij een praatje slaan met Lies Eeckman, Managing Director Polestar Belux, onder meer over de puur digitale strategie van Polestar.

||
|| © ||

Polestar is een puur digitaal merk. Wat betekent dat?

Het verkoopproces verloopt online, van de configuratie tot de financiering. De klant beslist zelf welk leveringstijdstip hem best uitkomt. Onze belofte is: “Whenever. Wherever. However”. Polestar past zich aan de behoeften van de klant aan, niet omgekeerd.

Wat is dan de procedure om een Polestar 2 te kopen of testen? (lees onze test hier)

Voor testritten, een kennismaking met de wagens en ondersteuning bij het configureren van de auto ga je langs in een van de vier Polestar Spaces in België: Antwerpen, Brussel, Gent en Luik. De levering zal in eerste instantie echter via Volvo-verdelers gebeuren, maar op termijn openen we in onze 4 Polestar Spaces een “handover centre”. We willen daarnaast een unieke Polestar-ervaring bieden door de auto voor wie dat wenst thuis af te leveren en hem daar of op kantoor op te pikken voor een onderhoudsbeurt. We willen het leven van de klant vereenvoudigen.

In België worden 4 Polestar Spaces ingericht: Antwerpen, Gent, Brussel en Luik.

Wat is uw doelpubliek in de Belux-markt?

Dankzij de coronacrisis hebben veel Belgen het thuiswerken ontdekt en hebben ze ingezien dat moderne technologie hen daarbij kan helpen. Dat geldt zowel voor particulieren als voor bedrijfsleiders: de technologie van Polestar kan hen veel bijdragen. Maar we richten ons vooral op zelfstandigen, KMO’ers en zelfs grote bedrijven, want we voelen binnen Belgische ondernemingen een sterke dynamiek naar respect voor het milieu. Er is interesse voor elektrische voertuigen omdat zij de TCO gevoelig drukken, en vandaag kijken bedrijven meer dan ooit naar die factor en niet naar de catalogusprijs.

Polestar wil een impuls geven aan een pure en duurzame mobiliteit.

Lies Eeckman, Managing Director Polestar Belux

Bent u al in gesprek met leasingfirma’s?

We hebben met Polestar reeds onze eigen interessante aanbiedingen, maar ja, we werken ook samen met leasingbedrijven zodat zij een Polestar 2 in hun aanbod kunnen opnemen (er is al een samenwerking aangekondigd met ALD Automotive, nvdr).

Hoe komt het dat de Belux een van de 7 lanceringsmarkten in Europa is?

Als nieuw en bovendien elektrisch merk willen we een impuls geven aan een pure en duurzame mobiliteit. Door op de markt te komen met een krachtige elektrische auto voor minder dan 60.000 euro bieden we de consument meer keuze. Met die prijs werpen we ons bovendien op als een rivaal voor de gevestigde premiummerken. Voor ons is de uitdaging veel groter dan enkel de elektrische markt. Met het rijbereik dat we bieden kom je met het gemiddelde aantal kilometer dat een Belg rijdt toe met één keer opladen per week. Bovendien begint de laadinfrastructuur in ons land zich te ontwikkelen (nvdr: vandaag staan er iets meer dan 3.000 laadpunten, maar Vlaanderen mikt op 6.000 nieuwe punten tegen 2025 en Brussel op 700 per jaar tot 2035). Ik denk dus dat Polestar net op het geschikte moment komt, met spitstechnologie en een aangepaste prijs.

Polestar zet in op een ander soort klantenbeleving, met leveren en oppikken van de auto thuis of, waarom ook niet, op het werk.
Maxime Pasture

Maxime Pasture, redacteur van dit artikel

Maxime is journalist van opleiding en heeft een gezonde interesse in alles wat met auto’s te maken heeft. Hij behandelt uiteenlopende onderwerpen die van ver of van dichtbij met mobiliteit te maken hebben, en nog veel meer.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels