Het aantal bestellingen bij Leasys steeg met 45% tot 177.000, waardoor de marktaandeel in het operationele leasekanaal van Stellantis met 9 punten aanzienlijk verbeterde tot 43%. De groep noteerde ook een sterke groei in zijn multimerken- (+62%), LEV- (+40%) en LCV-contracten (+115%).
Leasys viert 1 jaar met goede cijfers
Leasys, de 50/50 joint venture tussen Stellantis en Crédit Agricole Consumer Finance, heeft haar eerste verjaardag gevierd sinds de fusie met Free2Move Lease.
Doelstelling voor 2026 : 50% Low Emission Vehicles
LEV staat voor Low Emission Vehicle (< 50 g/km CO2-uitstoot). Leasys streeft ernaar dat 50% van de nieuwe contracten in 2026 LEV’s zijn. In het persbericht belooft Leasys dat “dit ambitieuze doel zal worden bereikt door product- en service-innovatie te combineren met betaalbaarheid, om van elektrificatie een haalbare en toegankelijke optie te maken voor alle bestaande en potentiële klanten.”
De beheerde vloot bereikte 870.000 voertuigen, +5% ten opzichte van april 2023. Deze trend is in lijn met de doelstelling van Leasys om in 2026 één miljoen voertuigen te hebben.
Gelijkaardige artikels
Maak vandaag uw gratis account aan en ervaar de beste leeservaring!
Uw voordelen:
- Exclusieve toegang tot premium content: diepgaande analyses, intertviews & rapportages
- Het wekelijks ontvangen van de actualiteit, trends en evenementen in uw mailbox.
- Het bewaren van de artikels die u op een later tijdstip wenst te lezen of te delen met uw collega’s.
- Een gepersonaliseerde pagina op basis van uw interesses en voorkeuren.