Tegen 2021 wil Deloitte in het kader van zijn bredere duurzaamheidsambities de CO2-uitstoot met 25 procent verminderen. Omdat het wagenpark het merendeel van Deloittes totale CO2-uitstoot vertegenwoordigt, vormt mobiliteit de grootste opportuniteit om de CO2-afdruk te verlagen en de duurzaamheidsdoelstellingen te verwezenlijken. Het mobiliteitsprogramma van Deloitte biedt zijn medewerkers naast de wagen een hele waaier aan mobiliteitsopties aan, zoals fietsen en openbaar vervoer, om in te spelen op hun behoeften en om de duurzaamheidsdoelstellingen te realiseren.
Deloitte is echter voortdurend op zoek naar nieuwe, innovatieve opties en oplossingen. Zo worden naast wagens met een beperktere CO2-uitstoot eveneens een aantal elektrische en hybride voertuigen aangeboden, waarbij medewerkers aansluitend kunnen opteren om een laadpaal te laten installeren thuis of een aangepaste stekker aanvragen om hun voertuig thuis op te laden. In het kantorennetwerk van de organisatie zijn er verder reeds laadpalen voorzien.
Piet Vandendriessche, CEO Deloitte België: “Bij Deloitte geloven we dat bedrijven een belangrijke voorbeeldfunctie hebben en een positieve bijdrage kunnen leveren aan het milieu. De toevoeging van de elektrische MINI’s aan ons wagenpark is een belangrijke stap om deze groener te maken. Door te kiezen voor duurzaamheid kunnen we samen een verschil maken en onze uitstoot verminderen, en zo bijdragen aan een betere toekomst voor iedereen.”
Deloittes MINI Electric
Deloitte en BMW/MINI delen dezelfde passie voor duurzaamheid, veiligheid en innovatie. Dat past perfect in Deloittes ambities om zorg te dragen voor zijn medewerkers en de samenleving waarin het bedrijf actief is.
Eddy Haesendonck, CEO BMW Group Belux: “MINI speelt binnen BMW Group een belangrijke rol op het vlak van innovatie en duurzaamheid. Het merk past dan ook perfect bij Deloitte. Deloitte is de eerste onderneming die de MINI Electric – een 100 procent elektrische wagen – heeft besteld voor zijn medewerkers. In 2008 was ik er als MINI-vertegenwoordiger bij toen we de eerste overeenkomst afsloten om de MINI toe te voegen aan Deloittes wagenpark. Intussen zijn de typische Deloitte-MINI’s met hun groene zijspiegels niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Het doet ons plezier dat traditie en innovatie hand in hand gaan, nu Deloitte en BMW Group samen de weg van duurzame mobiliteit inslaan.”
Voor deze inspanning naar duurzamere mobiliteit partneren Deloitte en BMW Group eveneens met KBC Autolease.
Stefan Delaet, CEO KBC Autolease: “In lijn met de duurzaamheidsdoelstellingen van KBC Group gaat KBC Autolease actief op zoek naar mogelijkheden en partnerschappen die een verschil maken voor het milieu en de samenleving. Zo heeft KBC Autolease mee aan de wieg gestaan van de fietsleasing op de Belgische markt en zetten we nu in op elektro en deeloplossingen. Met de slogan ‘Energize Lease’ verkennen we verschillende mogelijkheden op het vlak van alternatieve energie, mobiliteit en energiebeheer die zowel onze klanten als het milieu ten goede komen. We zetten ons hier dan ook graag voor in, samen met onze jarenlange, gevestigde partners Deloitte en BMW Group.”