Gepubliceerd op 17 January 2022 om 13h44
Door Jeroen Evens

D’Ieteren gaat samenwerking aan met Kroatische autobouwer Rimac

Rimac is het ambitieuze Kroatische merk dat in 2009 opgericht werd door Mate Rimac met de bedoeling om de krachtigste elektrische hypercar ter wereld te bouwen. Met de Rimac Nevera lijken ze in dat opzicht alvast geslaagd. Door het merk toe te voegen aan zijn portefeuille versterkt D’Ieteren zijn positie op de markt van de elektrische hypercars.

|||||||
||||||| © |||||||

Vorige week kondigde importeur en distributeur D’Ieteren aan dat ze een onderling akkoord bereikten met de Kroatische autobouwer Rimac Automobili voor de verdeling van hun exclusieve wagens in België en het Groothertogdom Luxemburg. De Rimac Nevera, een elektrische high performance bolide met ronduit indrukwekkende statistieken, zal het eerste model worden dat zal aangeboden worden.

Met deze samenwerking posteert D’Ieteren zich nadrukkelijker op de markt van de elektrische hypercars, en zet het zijn ambitie om in alle mobiliteitssectoren aanwezig te zijn kracht bij.

Maar laten we eens spreken over de Rimac Nevera, het eerste model van de constructeur die gebouwd wordt nabij de Kroatische hoofdstad Zagreb. Met een vermogen van 1,4 MW (het equivalent van 1.914 pk) en 2.360 Nm koppel beschikt deze imposante sportwagen over een topsnelheid van maar liefst 412 km/u.

Accelereren van 0 naar 100 km/u gebeurt in minder dan twee seconden, en na iets meer dan negen tellen gaat de snelheidswijzer al voorbij de 300 km/u. Indrukwekkend, to say the least. Al zal de kans dat u deze bolide tegenkomt op de Belgische wegen gering zijn, want het productie-aantal is beperkt tot slechts 150 (gepersonaliseerde) exemplaren.

Om u toch toe te laten even weg te dromen, zetten we enkele mooie kiekjes van dit prachtmodel in onderstaande fotogalerij.

 

 

Jeroen Evens

Jeroen Evens, redacteur van dit artikel

Jeroen Evens is opgeleid in de Communicatiewetenschappen (KULeuven) en is een enthousiaste volger van alles wat met mobiliteit en bedrijfswagens te maken heeft. Als freelance journalist gespecialiseerd in de fleetsector houdt hij al drie jaar lang de vinger aan de pols van de laatste ontwikkelingen in onze sector.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels