De Polestar 3 werd gelanceerd als Long Range Dual Motor, een versie met 489 pk waar op dit moment een catalogusprijs van 70.661 euro excl. btw op kleeft. Met het Performance-pakket wordt dat vermogen nog opgetrokken tot 517 pk, maar stijgt het prijskaartje tot 76.116 euro excl. btw.
De Long Range Single Motor doet het met dezelfde batterij van 111 kWh, maar moet het stellen met één enkele elektromotor van 299 pk, die in dit geval de achterwielen aandrijft. In plaats van 5,0 of zelfs 4,7 seconden doet de nieuwe instapversie er dan ook langer over om op te trekken van 0 tot 100 km/u (7,8 seconden om precies te zijn), terwijl zijn topsnelheid beperkt is tot 180 in plaats van 210 km/u.
Daar staat echter een interessant prijskaartje tegenover, want met 64.876 euro excl. btw is de Polestar 3 bijvoorbeeld een pak minder duur dan zijn neef, de EX90 Single Motor: hoewel die laatste een iets kleinere batterij heeft (104 kWh) en met 279 pk ook minder krachtig is, vraagt zustermerk Volvo er namelijk minstens 71.339 euro excl. btw voor.