Gepubliceerd op 13 March 2023 om 10h02
Door Damien Malvetti

AB InBev gaat voor vergroening met Hyundai IONIQ 5

AB InBev heeft 20 exemplaren van de Hyundai IONIQ 5 in ontvangst genomen. Deze levering bij Group Pashuysen in Aarschot is de eerste in het kader van een bestelling van 40 exemplaren van de 100% elektrische IONIQ 5 door ’s werelds grootste brouwerijgroep.

||||||
|||||| © ||||||

Het Field Sales team van AB InBev België bezoekt voortaan cafés en andere klanten van de groep in ons land met een 100% Hyundai IONIQ 5. De bierbrouwer bestelde 40 exemplaren van het eerste model in de 100% elektrische IONIQ merklijn van Hyundai, waarvan nu een eerste deel van 20 exemplaren in gebruik genomen wordt. AB InBev koos voor levering bij Groep Pashuysen in Aarschot, waarmee het al langer samenwerkt.

 

Vergroenen met IONIQ 5

“In het kader van de vergroeningsstrategie van AB InBev beslisten we om tegen 2027 over te schakelen naar een volledig elektrische vloot. Een belangrijke stap om in de toekomst tot een netto nuluitstoot van broeikasgassen te komen,” zegt Bram Beckers, Fleet Manager bij AB Inbev. Voor de auto’s van het Field Sales teamkoos het bedrijf op basis van input van de toekomstige chauffeurs voor de stijlvol ogende Hyundai IONIQ 5. “We organiseerden vorig jaar een testproject met aantal elektrische wagens die we overwogen. De Hyundai IONIQ 5 kwam als favoriet uit de bus.”

AB InBev koos voor de al mooi uitgeruste Core uitvoering van IONIQ 5, in combinatie met het 77,4 kWh batterijpakket, goed voor een WLTP-rijbereik tot 507 km. Het Field Sales team van AB InBev was onder andere onder de indruk over de interieurruimte, de uitrusting, de manier waarop hij rijdt alsook het werkelijke rijbereik. Een totaalpakket dat weet te overtuigen dus,” zegt Bram Beckers.

 

“Reacties unaniem positief”

AB InBev kon gedurende het bestel- en afleverproces rekenen op een doorgedreven begeleiding door het Astara Fleet Team, een samenwerking die volgens Beckers zeer vlot verliep. De brouwerijgroep bestelde de meest recente versie van IONIQ 5, die een update kreeg met onder andere Smart Frequency Dampers om het comfort en de rijkwaliteiten van het model verder verfijnen. Er kwam ook een nieuw systeem voor de batterijconditionering, dat ervoor zorgt dat IONIQ5 tijdens het rijden zijn batterijtemperatuur automatisch aanpast om zo in optimale omstandigheden te kunnen opladen. In combinatie met een DC snellaadvermogen tot 350 kW, goed voor opladen van 10% tot 80% in amper 18 minuten, zorgt dat ervoor dat stress rond het rijbereik geen issue is. Zelfs niet voor het Field Sales team van AB InBev dat dagelijks cafés en andere klanten in het hele land bezoekt.

De nieuwe IONIQ 5-rijders krijgen een pas voor opladen onderweg en wie dat wil, krijgt ook een wallbox thuis om ervoor te zorgen dat hun IONIQ 5 elke morgen startensklaar is. “Uit het testproject bleek dat IONIQ 5 over een voldoende groot rijbereik beschikt, en dat wordt ook bevestigd nu de eerste wagens geleverd zijn,” besluit Bram Beckers.

 

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Dealers , Voertuigen

Gelijkaardige artikels