Gepubliceerd op 14 March 2023 om 15h26
Door Damien Malvetti

België behoort tot de slechtste leerlingen van de klas wat betreft tariefverhogingen voor EV-laden

Dat blijkt uit een onderzoek van DriveElectric, de Britse specialist in het leasen van elektrische voertuigen. Op basis van een vergelijking van de laadtarieven voor elektrische voertuigen tussen 2021 en 2022 blijkt dat ons land tot de slechtste presteerders in de tabel behoort. België staat op nummer zes wat betreft de stijging van het tarief per kWh tussen 2021 en 2022.

|
| © |

Estland is de onvolprezen winnaar en dus het land waar de prijs per kWh het meest is gestegen tussen 2021 en 2022, met een prijsstijging van 146,6%. Ons land staat op de 6e plaats met een stijging van ‘slechts’ 61,9%. België is echter vooral het land in de top 10 waar de prijs van opladen sowieso het hoogst is. In 2022 was dat gemiddeld 21,47 pond (24 euro), ver voor nummer twee, Spanje, waar de kosten per kWh 16,90 pond (19,17 euro) bedragen.

Hieronder de top 10 van landen waar de stijging tussen 2021 en 2022 het grootst is:

 

De gedetailleerde enquête staat hier.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Vlootbeheer , Tax & Legal

Gelijkaardige artikels