Gepubliceerd op 17 January 2021 om 08h16
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Audi Q3 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Sportback of niet, de chique (maar dure) Audi Q3 heeft alles wat een SUV zo aangenaam maakt: hij is ruim, handig en moduleerbaar dankzij zijn verstelbare en verschuifbare achterbank. Bovendien kan hij worden uitgerust met het neusje van de zalm inzake connectiviteit. Daarmee zal hij zeker in de smaak vallen bij gezinnen, al zullen sommigen hem een gebrek aan frivoliteit verwijten.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De tweede generatie van de Q2 kwam eind 2018 op de markt en onderscheidt zich door zijn behoorlijk gespierde voorkomen – een look die nog versterkt wordt in de coupévariant, die als Sportback door het leven gaat. Ondanks zijn aflopende daklijn is die laatste koetswerkversie overigens net zo handig: met de achterbank rechtop hebben beide modellen een even grote koffer. Ook qua binnenruimte op de achterbank houden de twee gelijke tred. Uiteraard biedt de Sportback een tikkeltje minder hoofdruimte, maar ook hij is altijd voorzien van een over 13 centimeter verschuifbare achterbank met verstelbare rug. Voorin kijken de inzittenden uit op een modern dashboard, met eventueel de befaamde Virtual Cockpit, waarop je ook Google Earth-kaarten in het groot kunt laten weergeven.

Onder de motorkap biedt Audi vier benzinemotoren aan, allemaal met drukvoeding, en vermogens tussen 150 en maar liefst 400 pk (in de imposante RS Q3). Bij de diesels vinden we de tweeliter van het huis, met 150 of 190 pk. Zoals het een Audi betaamt, rijdt de Q3 bovenal makkelijk, veilig en gezond in alle omstandigheden. Efficiënt is het weggedrag wel, maar veel sensatie beleef je aan het stuur niet. Het comfort is typisch Duits. De gestuurde schokdemping die Audi als optie aanbiedt, lijkt de meerprijs niet waard.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels