Gepubliceerd op 15 January 2021 om 15h10
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De SEAT Tarraco langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De Tarraco is een ruime en aangename middelgrote SUV. Qua verhouding prijs-uitrusting zit de Seat een beetje tussen zijn twee neefjes uit de Volkswagen-groep in: op dat vlak scoort hij beter dan een VW Tiguan Allspace, maar minder goed dan een Skoda Kodiaq. Als vierwielaandrijving geen must is, kunnen de 150 pk-motoren volstaan.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

Net als zijn twee neefjes, de Skoda Kodiaq en de Volkswagen Tiguan Allspace, kan de in 2019 voorgestelde Seat Tarraco tot zeven inzittenden vervoeren, met dien verstande dat de twee zitjes in de koffer voorbehouden zijn voor kinderen – zeker omdat het een hele klus is om helemaal achterin in- of uitgestapt te raken. In de versie met vijf zitplaatsen is de koffer van de Tarraco even groot als die van de Tiguan Allspace (760 liter), maar kleiner dan die van de Kodiaq (835 liter). Het dashboard oogt mooi en alles is netjes geassembleerd. De instrumenten kunnen worden vervangen door een multifunctioneel scherm van 10,25 duim en het infotainmentsysteem is inzake connectiviteit.

Rijden doet deze SUV evenwichtig en geruststellend, met ook aandacht voor het comfort. Vier motoren zijn verkrijgbaar: twee benzines en twee diesels. De 1.5 TSI van 150 pk is er enkel met voorwielaandrijving, de 2.0 TSI van 190 pk is altijd een vierwielaandrijver. Aan dieselzijde staan twee versies van de 2.0 TDI op het menu. Ook hier is de 150 pk-versie een voorwieltrekker, terwijl de 200 pk-uitvoering standaard een 4Drive is. De gerobotiseerde DSG-bak is voor alle motoren beschikbaar. Een plug-inhybride uitvoering volgt in de loop van 2021.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels