Advertisement
Gepubliceerd op 11 September 2023 om 16h01
Door Damien Malvetti

Leasys Belgium mikt op 7.500 voertuigen in vloot tegen 2026 en wilt een toonaangevende mobiliteitsspeler worden

De naam Leasys zal je niet onbekend voorkomen, want de leasemaatschappij vertegenwoordigde vroeger de merken van de voormalige FCA-groep in België. Met de integratie van FCA in de Stellantis-groep besloot deze laatste zijn verschillende leaseactiviteiten (Free2move en Leasys) samen te voegen in één entiteit, Leasys. Leasys, de joint venture tussen Stellantis en Crédit Agricole Consumer Finance, is een belangrijke speler in operationele leasing met meerdere merken en biedt flexibele, betaalbare en duurzame mobiliteitsoplossingen. Leasys Belgium wil profiteren van de veranderingen in de markt en zijn aanwezigheid maximaliseren, met de ambitie om tegen 2026 7.500 voertuigen in de het wagenpark te hebben.

|||
||| © |||

Leasys is een pan-Europese mobiliteitsspeler met een multi-merken aanpak gericht op middellange en lange termijn verhuuroplossingen, ontstaan uit de consolidatie van de bedrijfsactiviteiten van Leasys en Free2move Lease. Het bedrijf biedt oplossingen op maat voor elke mobiliteitsbehoefte met als doel de beste klantervaring te bieden.

Veel meer dan de eenvoudige combinatie van het beste van Leasys en Free2move Lease, is Leasys een echte upgrade die innovatieve producten, kwaliteitsdiensten en digitale platforms biedt aan internationale zakelijke klanten en aan kleine en middelgrote ondernemingen.

Leasys is al actief in 11 Europese landen – Italië, Spanje, Frankrijk, Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Nederland, Portugal, Polen, Luxemburg en Oostenrijk – onder de paraplu van Stellantis met een multi-merken aanpak en via verschillende verkoopkanalen: het Stellantis netwerk, onafhankelijke makelaars, directe verkoop en digitale kanalen. Ondersteund door een initieel beheerd wagenpark van 828.000 voertuigen, wil Leasys tegen 2026 tot de Europese leiders behoren op het gebied van leasing en mobiliteitsdiensten met een vloot van een miljoen voertuigen.

De overname van de activiteiten van LeasePlan in Luxemburg op 1 augustus, na ondertekening van de bindende overeenkomst door Stellantis en Crédit Agricole Consumer Finance, was al een belangrijke stap  in de richting van deze ambitieuze doelstelling en versnelde de strategische ontwikkeling van het bedrijf in de Europese landen.

 

Leasys Belgium: een ambitieuze doelstelling van 7.500 voertuigen tegen 2026

Leasys Belgium, dat vandaag officieel werd gelanceerd in het kader van de eerste pers- en retailerconventie, heeft het ambitieuze doel om tegen 2026 een vloot van 7.500 voertuigen te bereiken.   Een ambitie in lijn met de veranderingen van de automarkt: evolutie van eigendom naar gebruik, versnelling van digitalisering, concentratie van autofabrikanten, energie- en motoriseringstransities. Het plan van Leasys in België is om te profiteren van deze veranderingen en concrete acties te ondernemen om zijn aanwezigheid op de markt te maximaliseren.

Vandaag markeert het begin van een nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf in België, dat unieke kansen creëert om onze ontwikkeling te versterken en de referentie te zijn in onze markt. Samen met mijn team ben ik trots en verheugd om Leasys te introduceren, een Europese leider in de operationele lease-industrie die een nieuwe duurzame mobiliteitskeuze biedt. Het bedrijf heeft sterke ambities en belangrijke sterke punten zoals inkoop, multi-merk aanpak, financiering, netwerk, investeringen en digitale mogelijkheden. We zullen de groei en innovatie versnellen om aan de behoeften van onze professionele klanten te voldoen en tegelijkertijd een uitstekende klantervaring te bieden”, legt Vincent Beckers, General Manager Leasys Belgium, uit.

De belangrijkste focus van Leasys Belgium is om de best-in-class klantervaring te bieden die altijd is afgestemd op zijn strategische pijlers door zich te concentreren op een multi-channel en multi-merken aanpak, een volledige product- en dienstencatalogus om het beste aan te sluiten bij de mobiliteitsbehoeften van de klant en het gebruik van digitale kanalen om een naadloze customer journey te bieden.

Een multi-channel aanpak ligt aan de basis van de strategie van Leasys om alle 14 merken van Stellantis beter te bedienen. De capillariteit van het verkoop- en aftersalesnetwerk van Stellantis in de hele EU zal worden gebruikt, een belangrijke strategische troef om de beste klantervaring te bieden. Leasys Belgium zal vertrouwen op het netwerk van Stellantis retailers, onafhankelijke makelaars, evenals op de directe verkoop met grotere klanten. Het gebruik van digitale kanalen is een andere troef van de Leasys-strategie; Het promoot niet alleen zijn producten, maar stelt zijn klanten en wagenparkbeheerders ook in staat om voertuigen en wagenparken in volledige autonomie te beheren, waardoor de klant wordt geholpen bij het beheer van diensten die verband houden met het huurcontract.

 

 

De beste klantervaring dankzij innovatieve mobiliteitsoplossingen

Op de Belgische markt biedt Leasys mobiliteitsoplossingen die variëren van flexibele verhuur op middellange termijn en verhuur op lange termijn tot managementsystemen voor bedrijfsvloten, die een geldig alternatief garanderen voor de aankoop van voertuigen en efficiënte, rationele, veilige en duurzame mobiliteit.

Een van de doelstellingen van het bedrijf is om de beste klantenservice op de markt te garanderen. Om deze reden wordt een speciale focus gelegd op de klanten, met name B2B corporate, kleine en middelgrote ondernemingen, onafhankelijke en publieke sectoren. Ze kunnen profiteren van een boeiende en efficiënte verhuurervaring dankzij de constante ontwikkeling van innovatieve mobiliteitsoplossingen en hoogwaardige diensten.

In de kern van het hele proces wil Leasys de klant zowel in de verkoopfasen bijstaan en ondersteunen met producten en montagediensten als een uitgebreid netwerk en de post-sales fase dankzij zijn brede en exclusieve aanbod van assistentiediensten beheerd door het netwerk van Stellantis en door een netwerk van exclusieve partners om een maximale dekking te garanderen.

Dankzij een team van toegewijde professionals stelt Leasys een ad hoc adviesdienst ter beschikking van wagenparkbeheerders om hen te helpen bij het efficiënter maken van fleet management. Het digitale platform MyLeasys stelt wagenparkbeheerders bijvoorbeeld in staat om op afstand een globaal en dynamisch beeld te krijgen van hun volledige vloot en de inbegrepen diensten.  De Connect Fleet-service ondersteunt wagenparkbeheerders bij het optimaliseren van het verbruik, het volgen van de status van het wagenpark, het analyseren van rijgedrag, het lokaliseren en volgen van alle voertuigen en het optimaliseren van de vernieuwing van de voertuigen.

Klanten kunnen ook rekenen op de Umove-app die op smartphones en tablets gemakkelijk en snel toegang biedt tot het hele ecosysteem van de producten en mobiliteitsdiensten van Leasys. Zelfs het beheer van duurzame en elektrische mobiliteit is “stressvrij” dankzij geolokaliseerde laadpalen.

Bovendien biedt Leasys als captive leasemaatschappij een one-stop-shop-ervaring en biedt het klanten een volledige product- en servicecatalogus die het beste past bij alle mobiliteitsbehoeften.

 

Lange termijn verhuur en operationele leasing als “drijvende kracht” in de transitie naar elektrificatie

Langetermijnleasing zal ook een ‘driver’ zijn in de transitie naar elektrificatie op de Belgische markt.

In overeenstemming met de schattingen van de belangrijkste organisaties die zich bezighouden met auto’s, zal het totale aantal huur- en vrijgavecontracten in België – en in het algemeen in Europa – in 2023 blijven groeien, voornamelijk dankzij de sector van de elektrische voertuigen. De specifieke verklaring voor deze stijging komt dankzij financieringsformules (traditionele leasing, operationele leasing en langetermijnverhuur) – de beste keuzes voor het omgaan met zo complexe en steeds veranderende scenario’s als de overgang naar geëlektrificeerde voertuigen. Met name de wereldwijde focus op milieuduurzaamheid is in het belang van een steeds groter deel van de langetermijnverhuursector, omdat dit de ideale oplossing is om eco-duurzame voertuigen te testen, de risico’s in verband met kosten en onvoorziene gebeurtenissen te verminderen en de toegang tot deze motoren democratischer te maken.

Alle oplossingen van Leasys voor elektrische en geëlektrificeerde voertuigen bieden voordelen die verband houden met emissievrije verhuur en kunnen worden aangepast door te kiezen uit een rijke reeks speciale producten en duurzame diensten. Als leider in de belangrijkste doelmarkten zal Leasys een belangrijke bijdrage leveren aan de transitie naar duurzame mobiliteit.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Vlootbeheer , Langetermijnverhuur

Gelijkaardige artikels