Gepubliceerd op 22 January 2021 om 13h26
Door Damien Malvetti

Fleetstrategie 2021 – BMW – MINI (Tom Van Assche): “De klant beslist wanneer »

Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.

|
| © |

BMW blijft één van de sterkhouders in de professionele markt, ook in 2021. Onder andere door de klant op het juiste moment het juiste product aan te bieden. Elektrische aandrijving is de toekomst maar het is de klant die beslist wanneer de tijd rijp is voor de overstap. Bij BMW kan dat op ieder moment.
BMW beschikt over een gevarieerd aanbod aan hybridewagens dat just in time tegemoetkomt aan de vraag van de professionele klant en verklaart waarom de verkoop van onze plug-in hybridemodellen zo explosief is gestegen. Nu de vraag naar vol-elektrische auto’s sterk stijgt, lanceren wij dit en volgend jaar het elektrisch offensief. Tegen 2023 zal ons gamma 25 modellen omvatten die volledig of deels elektrisch rijden. Nu al bestaat 27 procent van onze volumes op de Belgische markt uit geëlektrificeerde wagens.
Dankzij de e-Drive Zones rijden onze jongste hybride BMW’s en MINI’s automatisch elektrisch bij het binnenrijden van de centrumzones in Antwerpen, Bergen, Brugge, Brussel, Gent, Hasselt en Luik. BMW is bovendien klaar met de ontwikkeling van de waterstof-hybride aandrijving. Op voorwaarde dat er voldoende waterstofdistributie voorhanden is, kunnen wij tegen 2025 op industriële schaal waterstofmotoren produceren en nieuwe hybride modellen in de markt zetten.
Tegelijk investeert BMW in nog efficiëntere benzine- en dieselmotoren die overschakelen naar de 48 Volt-technologie. Ook de professionele klant beslist zelf wanneer hij de stap zet naar een geëlektrificeerde auto. Op die manier bepaalt hij in grote mate hoe ons aanbod er morgen zal uitzien. Dat geldt ook voor wat de digitalisering aangaat. Digitalisering blijft een belangrijke uitdaging, met slimme connectiviteit in onze wagens als speerpunt en autonoom rijden als einddoel.
Steeds meer kopers en user/choosers ontdekken ook ons aanbod online, en verwachten dat ze van daaruit vlot verder worden geholpen. De naadloze ‘end-to-end’ ervaring van online naar de fysieke omgeving bij de dealer wordt de nieuwe realiteit in 2021.
Bottomline, de klant heeft bij BMW Group steeds het laatste woord. Het is door het aanbieden van deze freedom of choice dat wij de professionele klant maximaal laten inzetten op het mobiel profiel van elke werknemer. Hierbij zullen wij alle aandrijfvormen blijven aanbieden. Want voor de veelrijder blijkt de moderne diesel nog steeds de meest ecologische en economische oplossing. De keuze is aan de klant.


Ontdek de fiscaliteit 2021 van alle fleetmodellen van BMW

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels