Advertisement
Gepubliceerd op 9 November 2023 om 07h50
Door Damien Malvetti

Renault lanceert Ampere, een nieuw merk om elektrische voertuigen te democratiseren

Om het hoofd te bieden aan de uitdagingen en kansen die de transformatie van de auto-industrie met zich meebrengt en om te reageren op de grote klimaatproblemen, heeft Renault Group Ampere gecreëerd, een nieuw bedrijfsmodel voor de auto-industrie met als doel Europees leider te worden op de snelgroeiende markt voor elektrische voertuigen.

Met zijn focus op technologie heeft Ampere gekozen voor een horizontale aanpak, waardoor het wendbaarder, sneller en innovatiever kan zijn. Het doel is om de elektrische wagen in Europa te democratiseren, dankzij betaalbare modellen. Ampere put uit 15 jaar expertise in elektrische voertuigen en combineert een wendbare en efficiënte organisatie om 100% elektrische voertuigen te ontwerpen voor de Europese markt, met een unieke klantervaring.

“Hoe kunnen we onze revolutie en de doortastendheid van onze teams beter illustreren dan door het creëren van een nieuw bedrijfsmodel, gespecialiseerd in elektrische voertuigen en software die vandaag al draait? Wel, door een duurzame bedrijfsvisie uit te dragen en die toe te passen op elk proces en elk product. Door gebruik te maken van de sterke punten van de groep en elke manier waarop we dingen doen heroverwegen. Door een hecht team te vormen en te werken voor iedereen. Door onze Franse wortels te mobiliseren en leider te worden in Europa. Door toewijding te schenken aan onze klanten, onze planeet en de mensen die erop leven bevestigen. De roadmap van Ampere ligt op één lijn met de ambities van de Renault Group en ik ben ontzettend trots om deze grote stap te zetten,” aldus Luca de Meo, CEO van Ampere en Renault Group.

 

Een visuele identiteit die geschiedenis en transformatie combineert

Het Ampere-logo is gebaseerd op de ruit, het historische hart van Renault, zijn DNA en zijn menselijke en industriële erfgoed. Het bestaat uit verschillende ruitjes en illustreert deze nieuwe configuratie van kleine, flexibele teams die zich elk richten op een specifiek expertisegebied. De vorming van deze ruitjes roept een voortdurende beweging op en een klim naar een gemeenschappelijk doel.

De identiteit van Ampere is gebaseerd op drie hoofdkleuren, Scandium, Eigengrau en Silicon Grey, die een balans vormen tussen technologie en warmte, innovatie en menselijkheid.

 

Een veelzijdig managementteam

Onder leiding van Luca de Meo, CEO van Ampere, brengt het managementteam mensen samen uit de Renault Group en de autowereld, maar ook uit internationale technologiebedrijven.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels