Gepubliceerd op 18 January 2024 om 11h38
Door Damien Malvetti

SsangYong gaat vanaf nu als KGM door het leven

SsangYong gaat vanaf nu als KGM door het leven. Daarmee verdwijnt het merk SsangYong definitief uit het Belgische en Luxemburgse straatbeeld. De nieuwe naam is gebaseerd op het Koreaans moederbedrijf KG Mobility, de mobiliteitstak van de KG Group. Het logo krijgt een tweede leven: de uitslaande vleugels van de vogel die de aarde omarmt, tilt de oorspronkelijke merksymboliek naar een hoger niveau en refereert voortaan naar duurzame mobiliteit. ​ ​ ​ ​ ​ ​

Met de recent gelanceerde Torres, sloeg KGM op vlak van design al een nieuwe weg in. De Torres kreeg een stoere en zelfverzekerde look aangemeten, en beschikt over een uitgebreid aanbod van innovatieve technologie en een doorgedreven functionaliteit.

De 100% elektrisch aangedreven Torres EVX wordt in de lente bij de dealers verwacht. Als allereerste volbloed KGM-product draagt de Torres EVX meteen een dubbele verantwoordelijkheid: niet alleen moet het model het pad effenen voor het volledige EV-gamma dat de constructeur in de steigers heeft staan, als elektrische roerganger introduceert hij meteen ook een resem nieuwe technologieën die de versnelde energietransitie van het merk gestalte moeten geven. In de bodemplaat zit bijvoorbeeld een gloednieuw 73,4 kWh LFP-accupakket met Cell to Pack-technologie verscholen, dat een hogere energiedensiteit aan een hogere energie-efficiëntie weet te paren. Ook binnenskamers pakt de Torres EVX uit met een hoogtechnologische cockpit die de inzittenden een immersieve digitale ervaring moet bieden, met het Panoramic Dual Display (2x 12,3”) als centrale eyecatcher. ​

De Torres EVX belooft een rijbereik tot 462 km en maakt gebruik van een batterij met lithium-ijzerfosfaat technologie. Bijkomende technische specificaties en de prijzen zullen binnenkort worden bekendgemaakt.

Met de lancering van een gloednieuwe website voor KGM, geeft Astara een eerste aanzet voor de digitale transformatie waar het merk voor staat. De lancering wordt ondersteund door een communicatieplan dat in eerste instantie op sociale media de transformatie van SsangYong naar KGM duidelijk maakt.

De nieuwe website is gebouwd volgens moderne ontwerpprincipes en maakt gebruik van de kracht van “composable architecture”. Deze aanpak splitst de website op in onafhankelijke, uitwisselbare componenten die elk een specifieke functie hebben. Dit modulaire ontwerp versnelt niet alleen de ontwikkeling en implementatie, maar zorgt er ook voor dat elk onderdeel kan worden bijgewerkt, getest en geoptimaliseerd zonder het hele systeem te verstoren. Het resultaat is een erg flexibele, schaalbare en efficiënte online aanwezigheid, afgestemd op de veranderende behoeften van het bedrijf en zijn gebruikers.

De huidige showrooms krijgen vanaf de lente een make-over en worden in een nieuw kleedje gestopt, om zo de nieuwe visuele identiteit van KGM uit te dragen.

Op geografisch vlak gebeurt de transformatie van SsangYong naar KGM in verschillende snelheden. Nederland gaat na België aan de slag met de wijziging van de naam en merkidentiteit, en daarna is het de beurt aan Duitsland.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels