Door complementaire capaciteiten en expertise samen te brengen, zag het bedrijf een kans om mobiliteit van de toekomst beter vorm te geven. Het nieuwe merk draagt bij tot het gemeenschappelijke doel door de unieke positie van het bedrijf in de markt te definiëren, te benadrukken wat het onderscheidt en welke waarde het biedt aan klanten in alle segmenten. De nieuwe merkbelofte is om het leven soepeler te laten verlopen door mobiliteit aan te bieden die eenvoudiger, slimmer en duurzaam is. De gecombineerde groep Ayvens is gepositioneerd om wereldwijd marktleider te worden op het gebied van duurzame mobiliteit. Met de grootste multi-brand vloot van elektrische voertuigen, uit een totaal van 3,4 miljoen voertuigen, streeft het bedrijf naar een netto nuluitstoot en wil ze verder vormgeven aan de digitale transitie van de sector. Het nieuwe verenigde merk creëert een krachtige identiteit voor twee gerenommeerde spelers in de industrie: Een nieuwe naam en nieuw logo |
Ayvens is een onthoudbare, maar simpele en statutaire naam die de weg vooruit aangeeft. De naam gaat samen met een logo dat de legacy-bedrijven samenbrengt tot één team. Ze werken naar een gemeenschappelijk doel met een sterke en stabiele basis onderaan, en een vloeiende beweging naar boven die progressie en dynamiek aantoont. De naam wordt sterk ondersteund door de wereldbekende aandeelhouder, Société Générale.
Een nieuwe grafische identiteit De grafische identiteit toont energie door een vriendelijk, modern lettertype samengaand met felle kleuren die geïnspireerd zijn op de natuurlijke habitat en ontworpen zijn om zich te onderscheiden op de markt. De vrolijke en dynamische iconografie vat de essentie van mobiliteit en toont dit aan de hand van mooie momenten die gegrond zijn in het dagelijks leven.
Een nieuw motto voor het merk Better with every move benadrukt de missie van het bedrijf om ‘betere’ mobiliteit te bieden, door een constante vooruitgang voor klanten, bedrijven en de planeet. |
ALD Automotive | LeasePlan koos voor globaal ontwerpbureau Dragon Rouge om een mobiliteitsmerk te creëren dat de legacy-bedrijven ook buiten de leasingsector herpositioneert als leider voor betere mobiliteit. Het nieuwe merk wordt in 2024 uitgerold over de 44 landen waar ALD Automotive | LeasePlan aanwezig is, en krijgt zo de grootste directe geografische dekking in de sector. Het merk zal ingezet worden voor alle klantsegmenten (grote bedrijven, kmo’s, professionals en particulieren) en via alle kanalen en contactpunten, in het bijzonder via het groeiende digitale ecosysteem van het bedrijf. In België zal dit nieuwe merk operationeel worden gelanceerd in het tweede kwartaal van 2024. “Elke dag is een nieuwe kans om ons beter te bewegen, en we hebben hier allemaal een rol in. Door onze krachten samen te bundelen is het bedrijf klaar om de weg te leiden naar grootschalige toepassing van duurzame mobiliteit op grote schaal, dankzij onze grootte, dekking, deskundigheid en toewijding aan innovatie”, zegt Tim Albertsen, Chief Executive Officer van Ayvens, vroeger ALD Automotive | LeasePlan. “Als grote speler in de sector, zetten we onze kracht van leiderschap in om de toekomst van de mobiliteit vorm te geven en streven we naar excellentie. Deze nieuwe merkidentiteit zorgt er niet enkel voor dat 15.700 werknemers een nieuwe gemeenschappelijke identiteit delen, maar het weerspiegelt ook hoe we veranderen door klanten die nood hebben aan een grotere keuze, vrijheid en waarde. Dit zal ons helpen om onze markt- en klantenbekendheid te vergoten, maar ook het aantrekken van het beste talent op de wereld.” Ontdek onze nieuwe website en de video over het nieuwe merk: ayvens.com |