1. Design: Een werkplek van de toekomst
De nieuwe Renault Master biedt een interieur dat gericht is op de behoeften van de gebruiker, met hoogwaardige materialen, een S-vormig dashboard en een 10”-scherm. Het opbergvolume is met 25% vergroot, waardoor het marktleider is in zijn segment. De mogelijkheid om het voertuig te transformeren tot een mobiel kantoor voegt extra veelzijdigheid toe. Het exterieurdesign straalt betrouwbaarheid en robuustheid uit, met een imposante grille, horizontale led-koplampen en een U-vormig inzetstuk in de bumper.
2. Aerovan: Efficiëntie in energieprestaties
Dankzij de sterk verbeterde aerodynamica heeft deze vierde generatie van de Renault Master een aanzienlijke CO2-winst van 39 g/km behaald, waardoor de totale uitstoot minder dan 200 g/km bedraagt. Deze aerodynamica draagt ook bij aan een 20% lager verbruik bij de elektrische versies ten opzichte van de vorige generatie, en in de thermische versie bespaar je door de verbeterde luchtdoorstroming maar liefst 1,5 liter per 100 afgelegde kilometers.
3. Multi-energieplatform: Flexibiliteit en efficiëntie
De Master is verkrijgbaar met verschillende aandrijfopties, waaronder Blue dCi-dieselmotoren en zuiver elektrische versies met een zeer degelijke autonomie. De zuiver elektrische versies van de nieuwe Master zijn verkrijgbaar met twee motoren van 96 of 105 kW, elk goed voor 300 Nm koppel, met een batterijcapaciteit van 40 kWh (180 kilometer rijbereik over de WLTP-cyclus) respectievelijk 87 kWh (meer dan 410 kilometer). Leuk extraatje: deze Master is ook beschikbaar in een waterstofversie.
4. Connectiviteit
De connectiviteit van de nieuwe Renault Master staat centraal in zijn moderne benadering van bedrijfsmobiliteit. Uitgerust met het geavanceerde OpenR Link-multimediasysteem, biedt de Master een intuïtieve gebruikerservaring met een 10-inch scherm en compatibiliteit met zowel Android Auto als Apple CarPlay. Het systeem is ontworpen voor evolutie, waarbij nieuwe functies op afstand kunnen worden toegevoegd via firmware-updates gedurende vijf jaar. Daarnaast onderscheidt de Master zich met zijn geconnecteerde Google-integratie, draaiend op Android Automotive OS 12. Bestuurders hebben toegang tot Google Maps, Google Play en de spraakassistent van Google, wat de navigatie en algehele connectiviteit naar een hoger niveau tilt.
De V2X (Vehicle-to-Everything) functie van de Renault Master bevordert een geavanceerde vorm van connectiviteit, waarbij het voertuig in staat is om draadloos te communiceren met andere voertuigen, infrastructuur en zelfs met voetgangers. Door realtime gegevensuitwisseling draagt de V2X-technologie bij aan verbeterde verkeersveiligheid en optimalisatie van verkeersstromen, waardoor de Renault Master niet alleen een betrouwbare bedrijfswagen is, maar ook een pionier in slimme mobiliteit.
5. Hyperveilig en -technologisch
De Renault Master 2023 is ontworpen met het oog op veiligheid en voorzien van geavanceerde technologische kenmerken om een beschermende rijervaring te waarborgen. Het voertuig is uitgerust met een scala aan veiligheidsvoorzieningen (maar liefst 20), waaronder ABS, tractiecontrole, en stabiliteitscontrole. Met twintig verschillende uitvoeringen, verbeterde toegang en grotere laadlengte, biedt de nieuwe Renault Master een erg grote veelzijdigheid. De kortere draaicirkel en verbeterde wendbaarheid maken het voertuig bovendien nog handiger voor stadsgebruik.