Gepubliceerd op 13 March 2024 om 08h38
Door Damien Malvetti

DKV Mobility biedt met ruim 651.000 elektrische laadpunten toegang tot één van Europa’s grootste laadnetwerken

DKV Mobility, toonaangevend Europees B2B-platform voor betaaloplossingen onderweg, biedt nu toegang tot meer dan 651.000 elektrische laadpunten en daarmee tot één van Europa’s grootste netwerken voor elektrisch laden. In juni 2023 passeerde DKV Mobility de mijlpaal van 500.000 laadpunten, met daarna elke maand gemiddeld zo’n 20.000 nieuwe aansluitingen erbij. Hiermee geeft DKV Mobility consequent gevolg aan zijn prioriteit van uitbreiding van zijn Europees netwerk van acceptatiepunten met optimale laadmogelijkheden en vrijwel 100% dekkingsgraad in Duitsland en langs de voornaamste Europese verkeersroutes. Tot slot hebben klanten van DKV Mobility nu ook toegang tot ruim 10.000 Tesla Superchargers en hoog-rendement laadpunten van Milence.

© African american man plugging an EV plug into his car for charging at station
”De uitbreiding van ons laadnetwerk gaat met grote stappen. Voor ons is dit een beslissende factor voor toekomstig succes van e-mobility en het aanjagen van de energietransitie in het wegtransport,” zegt Sven Mehringer, Managing Director Energy & Vehicle Services bij DKV Mobility. “Naast toegang tot meer dan 651.000 laadpunten kunnen we de klant nog meer gebruiksgemak bieden door het opnemen van steeds meer snelle DC-laadpunten en door nog intuïtievere, naadloos opererende digitale services zoals de DKV Mobility app en ons klantportaal.”

Het laadnetwerk dat DKV Mobility ter beschikking stelt wordt technisch aangestuurd vanuit het platform van dochteronderneming GreenFlux, die het beheer voert over het complete aanbod van elektrische laadoplossingen van DKV Mobility. Behalve toegang tot publieke en semipublieke laadpunten biedt DKV Mobility ook laadoplossingen voor gebruik op de bedrijfslocatie of bij bestuurders thuis, met inbegrip van een compleet managementpakket dat loopt van technisch advies en installatie tot en met transparante facturatie en afrekening.

*Berekend op basis van de gegevens van platform Going Electric en Bundesnetzagentur.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Vlootbeheer , Brandstof- en energiebeheer

Gelijkaardige artikels