Gepubliceerd op 22 January 2021 om 13h15
Door Damien Malvetti

Fleetstrategie 2021 – Groupe PSA (Wim Rommel): « Groeien in volume en marktaandeel »

Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.

|
| © |

Groupe PSA heeft een duidelijke ambitie voor 2021: groeien in volume en marktaandeel zowel in de personenwagenmarkt, als in de bedrijfswagens. Deze groei zal voornamelijk behaald worden door het product plan van de groep en de energietransitie, wat een verdere elektrificatie van het aanbod inhoudt. Groupe PSA wil haar CO2-leiderschap behouden en een van de Top Players in LEV-business zijn.
De Groupe PSA heeft begin dit jaar het plan ‘Electrification in motion’ ontvouwd. De belangrijkste pijler is het gebruik van twee gemeenschappelijk platformen waarop wagens gebouwd zullen worden en die alle aandrijflijnen kunnen integreren. Het doel is om tegen 2025 een volledig geëlektrificeerd gamma aan te bieden op zowel personenwagens, als bedrijfsvoertuigen. In 2021 zullen er 25 lanceringen zijn voor de vier merken, waarvan 15 low emission vehicles (LEV). Het jaar begint alvast goed met de lanceringen van de nieuwe Opel Mokka-e, Citroën ë-C4, DS9 E-Tense en de Peugeot 508 PSE.
In de categorie van de bedrijfswagens gaat de elektrificatie ook verder. In 2021 vervolledigen de merken Peugeot, Citroën en Opel hun aanbod met 100% elektrische versies van hun bestelwagens (Van-B).


Ontdek de fiscaliteit 2021 van alle fleetmodellen van Groep PSA

Fleetnieuws VMS 2021 – De Citroën e-C4 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

 

 

 

 

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels