Advertisement
Gepubliceerd op 31 March 2023 om 15h01
Door Jeroen Evens
Experten gelinkt :

Onderzoek toont aan dat de tevredenheid van kopers hoog is bij ADESA

De resultaten van het recente kopersonderzoek van ADESA zijn binnen en het ziet er goed uit voor het internationale online autoveilingplatform. Klanten houden van de aangeboden diensten en met een verwachte stijging van de verkoop in 2023 wordt het komende jaar zeker een succes voor alle betrokkenen – kopers, verkopers en ADESA zelf.

Er zijn veel redenen waarom professionele autohandelaars ervoor kiezen om bij ADESA te kopen. Uit een recent kopersonderzoek blijkt op welke gebieden kopers het meest tevreden zijn, wat bevestigt dat het online autoveilingplatform een hoog niveau van klanttevredenheid levert in combinatie met geweldige deals.

Wat zijn de belangrijkste wensen van klanten? Gemak en eenvoud. En de gebruiksvriendelijke website van ADESA is een zeer aantrekkelijke troef. 80% van de respondenten kiest voor ADESA vanwege de eenvoud van het platform en het eenvoudige aankoopproces. Meer dan een derde gelooft dat de auto’s die bij ADESA aangeboden worden precies zijn wat ze nodig hebben. Bovendien blijft een derde van de respondenten ook voornamelijk terugkomen voor de lokale diensten van ADESA, wat bewijst dat internationale handel net zo eenvoudig maken voor de koper als lokale verkoop een winnende strategie is.

Het onderzoek heeft bevestigd dat we terecht zoveel aandacht hebben besteed aan onze website en klantervaring; aan het bouwen van een eenvoudig, gebruiksvriendelijk platform voor online autoveilingen,’ zegt Johan Meyssen, CEO van ADESA Europe. Deze inspanning blijft zijn vruchten afwerpen. Online veilingen zijn de favoriete manier van kopen voor 84% van de ondervraagde klanten, wat veel zegt over de toekomst van de professionele autohandel en onze gunstige positie in dat landschap.’

71% van de respondenten gaf aan dat zij verwachten dat de verkoop van gebruikte auto’s in hun land in 2023 zal stabiliseren of toenemen, waarbij 67% voorspelde dat de aankopen van hun eigen bedrijf zullen toenemen.

Naast de eenvoud van het platform en de eersteklas klantenservice, wordt de loyaliteit van kopers ook gestimuleerd door de inspectiemogelijkheden, eerlijke prijzen, billijke transporttarieven en -kosten en de snelheid van het proces van ADESA. Andere factoren die hieraan bijdragen zijn de gebruiksvriendelijke mobiele app van ADESA, het enorme aanbod aan auto’s en de ondersteuning in lokale talen die de communicatie zo eenvoudig mogelijk maakt.

In het algemeen ervaren kopers ADESA als een professionele en betrouwbare internationale partner. Het is een reputatie die ADESA graag verder uitbouwt. Het komende jaar wordt naar verwachting lucratief voor zowel het bedrijf als zijn klanten, een echt win-winscenario, boordevol mogelijkheden.

Jeroen Evens

Jeroen Evens, redacteur van dit artikel

Jeroen Evens is opgeleid in de Communicatiewetenschappen (KULeuven) en is een enthousiaste volger van alles wat met mobiliteit en bedrijfswagens te maken heeft. Als freelance journalist gespecialiseerd in de fleetsector houdt hij al drie jaar lang de vinger aan de pols van de laatste ontwikkelingen in onze sector.
Dit artikel gaat over: News
Experten gelinkt :

Gelijkaardige artikels