Advertisement
Gepubliceerd op 17 April 2024 om 17h49
Door Maxime Pasture

Polestar 4: wanneer en voor wie?

De eerste Polestar 4’s zijn aangekomen bij Polestar Spaces in België. Dit is een kans voor ons om deze SUV coupé te (her)ontdekken voordat we hem opnieuw kunnen bewonderen op het link2fleet Zero Emission Experience Event op 13 juni.

Sinds april is de SUV coupé van Polestar te zien in een aantal Polestar Spaces in België. De Polestar 4 is de grote zus van de Polestar 2 berline. De ruimte op de achterbank is royaal, vooral met de elektrisch verstelbare rugleuningen.

L’espace à l’arrière est royal, notamment avec les dossiers réglables électriquement.
L’espace à l’arrière est royal, notamment avec les dossiers réglables électriquement. © Polestar

"Opslagruimte voor frieten"

Het immense panoramadak, dat zelfs tot achter de hoofden van de achterpassagiers reikt, is ook erg helder. Bovenal heeft deze ‘4’ een zeer kenmerkende stijl, die wordt gekenmerkt door de afwezigheid van een achterruit. Maar waarom? Om redenen van stijl en differentiatie”, legt Jesse De Dobbeleer, Space Manager bij Polestar Brussels, uit. Hij voegt eraan toe: “Maar ook omdat een achterruit niet echt een toegevoegde waarde had. Dus schuift er een camera over de achterbak, die een beeld stuurt naar de centrale achteruitkijkspiegel van de cabine. Het zicht lijkt dus perfect. Dit wordt bevestigd tijdens de eerste tests, die aan het eind van de zomer plaatsvinden (zie verderop in dit artikel). De centrale achteruitkijkspiegel kan ook in een meer conventionele stand worden gezet om de kinderen achterin in de gaten te houden of zelfs… de hond, waarom niet! Met de stoelen neergeklapt is de bagageruimte 1.536 liter! Met de stoelen op hun plaats is er 526 liter, inclusief 31 liter onder de vloer voor de oplaadkabels. Onder de motorkap bevindt zich ook een kofferbak met deksel van 15 liter. “De perfecte plek om je zak frieten in op te bergen als je terugkomt van de frituur,” grapt Jesse De Dobbeleer.

Voor de rest nemen de afwerking en de kwaliteit van de materialen ons echt mee naar een zeer premium wereld. Je moet alleen even wennen aan het centrale multimediascherm om via knoppen op het stuur (dus minder knoppen) toegang te krijgen tot het menu voor het verstellen van de buitenspiegels en het stuurwiel. Gelukkig is, in tegenstelling tot de ‘neef’ Volvo EX30, een head-up display standaard en heb je altijd een digitaal dashboard voor je neus met alle essentiële informatie.

Contrairement à Volvo avec l'EX30, Polestar garde un tableau de bord devant les yeux du conducteur.
Contrairement à Volvo avec l'EX30, Polestar garde un tableau de bord devant les yeux du conducteur. © Polestar

Polestar 4: voor wie?

Zoals we al eerder schreven, is de Polestar 4 de grote zus van de Polestar 2. Hij is verkrijgbaar vanaf € 52.479 exclusief btw en is daarmee vrijwel even duur als een volledig uitgeruste Polestar 2. Voor deze prijs drijft een 272 pk sterke motor de achterwielen aan tot 610 km WLTP dankzij een 100 kWh batterij. De 544 pk sterke tweemotorige versie kost € 59.091 exclusief btw en heeft een autonomie van 580 km WLTP. Met deze prijzen is deze ‘4’ gericht op leidinggevenden en managers. De Polestar 3, die duurder is (€70.661 exclusief btw), groter, krachtiger en nog luxueuzer aan boord, is meer gericht op managers en CEO’s.

Polestar 4: voor wanneer?

Voor een Polestar 4 die in april 2024 wordt geconfigureerd, bedraagt de levertijd 4 tot 6 maanden. De eerste ‘4’s’ zullen dus in september 2024 in België aankomen. Momenteel zijn 8 mensen bij Polestar voltijds verantwoordelijk voor de fleetsector. Meer dan 90% van de klanten komt namelijk uit de B2B-sector.

Ontdek haar op ons Zero Emission Experience Event op 13 juni

Polestar is een van de vele merken die deelnemen aan ons Zero Emission Experience Event. Het Chinees-Zweedse merk zal een statische presentatie van de Polestar 4 geven. Maar deelnemers krijgen ook de kans om een proefrit te maken met de Polestar 2 en, voor een van de eerste keren in België, de Polestar 3!

Noteer 13 juni dus alvast in je agenda. Voor meer informatie, klik hier.

Maxime Pasture

Maxime Pasture, redacteur van dit artikel

Maxime is journalist van opleiding en heeft een gezonde interesse in alles wat met auto’s te maken heeft. Hij behandelt uiteenlopende onderwerpen die van ver of van dichtbij met mobiliteit te maken hebben, en nog veel meer.
Dit artikel gaat over: News , Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels